06 april 2009

Dagens Väntan

Vi må ligga under med 2-1 i matcher.
Det må vara dagens sanning.
Vi må ha en uppförsbacke av rang.
Men Los Indians ...
Dom får vänta längre.
Det lär dröja länge, länge, länge ...
Innan deras TV-sändning kör igång :)



Sa jag tisdag.
Sa jag onsdag.
Två dagar i rad.
Sa jag kanal 5.
Sa jag TV-sändning?

Sa jag förr.
Det här hänt förr.
Att vi vänt ...
Den som väntar på att vi har vänt ...

Läste i bladet.
Nu är man på jakt efter Pelle G?
Att han avsiktligt skulle ...
Pelle Gustafsson?
Avsiktligt!
Vad är det för tragiskt med svensk hockey?
Jag såg matchen.
Jag såg situationen.
Flera gånger.
Man måste väl för h*e få skydda sig?
Så sa han experten Calle Johansson och så says all of us!!

Det enda tråkiga med hela situationen?
Att det inte var han Rickard "Snackfjortisen" Wallin.
Rickard "Kan man inte ta en tackling, ska man inte .." Wallin
Det skulle varit han.
Han skulle sitta fint som ett frimärke i planket!!

Sa jag det?
Sa jag att om man gör som domare Rönnmark gjorde.
Och som de tidigare domarna gjort.
Om man släpper det mesta ...
Då blir det en och annan smäll.
Men det är väl det vi vill ha?
Är det ishockey eller?
Eller?
Är det konståkning??

Buttending, sa "doktor Lindwall"!
Gissa vad han skulle behöva ... i sin buttend??

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar