08 maj 2010

Dagens Slussen

Rädda Slussen på Stortorget.

Men säger du i Vetlanda.
Men säger du i Umeå.
Men säger du i Stånga.
Men säger du i Brommaland.
Men säger du i Söderhamn.
Men säger du i Habo.
Men säger du i Gusselby.
Men säger du i ...
Vi har ju ingen sluss??
Då medborgare.
Då medborgare lyder du min lag!
Lyd min lag, sa gåsen.
Gå ut medborgare.
Gå ut medborgare ur huse.
Gå ut på ditt lokala torg.
Gå ut på ditt lokala torg och gör en sympatiaktion ...


Och ni andra.
Ni som gjort knappköp på Stortorget.
Missa inte Bengt Jahnsson-Wennbergs utställning på Nationalgalleriet.
Nationalgalleriet - Ett knappkast från Stortorget.

Sa jag Borensberg?
Borensbergare förenen eder.
Ni har ju en sluss.
Den måste ni rädda.
Annars blir det ju ingen Göta kanal 5, 6, 7, 8 und so weiter.
Och då blir ju Loffe arbetslös.
Och vem fan vill ha en arbetslös Loffe på halsen?
Så ut nu och ge hals ...

***

5 kommentarer:

  1. Fin bild, flaggan i topp!

    Jadå, jag lydde. Jag sympatiserade på det lokala. Bara jag. Men jag gjorde det i alla fall :-)

    SvaraRadera
  2. Haha! J*vlar så snabbt du var idag då!! "Blixten" Josephzohn! Har du käkat blixtlås?? Hade du redan postat innan jag hade postat? Snabbare än sin egen skugga? "Lucky" Josephzohn!

    SvaraRadera
  3. bb:
    Dig kan man lita på i alla lägen!
    Knappen kommer :)!

    pef:
    Hahahhahaha
    Men har du fler bilder ur den serien??

    SvaraRadera