04 september 2010

Dagens Nystan

En övertygande och säker seger 6-1 mot Katrineholm.
Eller som den officiella skriver .. en komfortabel ...
Björn Einarsson tremålsskytt.
Knutson tvåmålare.
Känns som en bra cupstart.

Om några timmar är det dags att möta Tillberga.
En betydligt tuffare motståndare.
Tillberga med Östling och Hammarbäck.
Båda nyförvärv från VSK.
Tillberga med VM-målvakten Bergwall.
Tillberga med stillgoingstrongen Pelle Fosshaug.
Tillberga som spelade 5-6 mot svarta SAIK!
SAIK avgjorde på övertid!
Tillberga som varit på stor is betydligt mer än VBK.
Det blir nåt att bita i för det "Nya Vetlanda BK".


Det blir nåt att bita för nya unga VBK.
Men jag tror på årets upplaga.
Jag tror att vi har bettskenor så det räcker.
Jag tror på åtminstone oavgjort.
Jag tror på en svängig och fartfylld tillställning.
Ska vi slå till med 5-5 ...

Sa jag Diana Rigg?
Mycket visste ni om henne va?
Bondbruden Rigg.
Det visste ni va?
Att hon varit i hennes majestäts tjänstgöring?
Det visste ni va?
Men inte att hon var en nystansmekare?
Det visste ni inte va??


Sa jag 11:00.
Sa jag matchstart.
Live .. Vetlanda BK - Tillberga Bandy

***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar