06 oktober 2007

Dagens Kvalmatch


Dagens stora idrottshändelse är utan tvekan kvalmatchen i fotboll mellan Vetlanda FF och Ulvåkers IF. Jag hade ju utlovat ett mastigt inför-reportage med taktiska finesser om våra motståndare "Ulvarna - De du". Mina läktarspioner har sett "ett gäng luckor och svagheter" i det Milanklädda laget från Skövdetrakten. Det gäller allt från spelare, taktik och annat smått och gott som vi kan ha nytta av ...

Men.

Nu har jag märkt att mina besökssiffror har ökat markant den senaste tiden och all efterforskning tyder på att över 95% av ökningen kommer från datorer som befinner sig just i trakten kring Skövde??!! Ni fattar va??!! Inte ett jota på denna gås!!

Allt matnyttigt jag fått fram via mina kontakter har jag redan via ett krypterat mail vidarbefodrat till rätt person (!) inom Vetlanda FF.

Jag rekommenderar varmt alla att läsa han Linds kvalfyllda och insiktsfulla införartikel på SF/vetlanda ff/grusplanen som avslutas med ledorden ...

"Att blöda för sitt lag är ärofullt. Att gnälla efteråt är pinsamt"

Dagens kvalfyllda musikaliska upplevelse blir Canned Heats klassiska ...




Så till slut på allmän begäran.
Hur slutar matchen.
Vill du redan nu vet hur det går??
Vill du inte ha sönderbitna naglar??
Gör som jag.
Ring Larz-Åke på 0713-3-2(1-1)

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

  1. Kan nog bli tufft. Det brukar väl vara bra fotbollskultur i den delen av landet så varför inte oavgjort 2-2!!

    SvaraRadera