10 oktober 2007

Dagens Skylt

Minns du skylten på taket?
EsBe??



Den har förbryllat mig och många med mig?
Idag kom svaret.
Med posten ...
"Den gamle" han visste svaret ...
Det var Sjudolf Bergmans möbelaffär!!



S B blev ju Es-Be ...



Han Sjudolf började dock sin möbelbana på Storgatan 26 i Einar von Porats fastighet. Den revs 1957 och här byggde han Blom och hans söner ett bostadshus.



Möbelhandelverksamheten flyttade sen till Jönköping, där den fortfarande är still going madrasser ...

Andra bloggar om: , , , , ,

4 kommentarer:

  1. Står det 1957? I så fall kan man ju förstå att du inte kommer ihåg det!!

    SvaraRadera
  2. Enligt den gamle står det 1951 ..
    Men inte fan kommer du ihåg skylten?
    Iofs låg du ju då i en vagn och kom för första gången i livet i kontakt med det som senare skulle bli din favoritsysselsättning, flygspaningen, men nån måtta får det väl vara :-)

    SvaraRadera
  3. Sjudolf! Hur många bröder hade han? minst sex antar jag....

    VW: jmail

    SvaraRadera
  4. Ja men visst och du kan bara ana vilken tid det tog innan jag fattade vad min far sa!
    Vad hette han sa du?
    Sjudolf??
    Vad är det för jäkla namn på en möbelhandlare!
    Dom ska ju heta Gran, Björk eller möjligtvis Teak Bergman, men Sjudolf!

    VW: jmail??
    Nu är vi där igen har det något med det däringa Facebook att göra?? :-)

    SvaraRadera