06 februari 2008

Dagens Dan

Dan the Man från Flugeby och VBK är kvällens stora vinnare och undertecknad är den store förloraren :-). Vetlanda vinner över Falun med 6-3 och det var precis det som Dan tippade och detta gör att jag, den forne tipparkungen, nu är den ende som inte tippat en enda VBK-match rätt denna säsong ...

Men.

Det ger jag fullständigt f*n i, jag skiter i om jag förlorar guldtia efter guldtia, så länge det underbara gula laget vinner sina matcher.

Nåväl tillbaka till Lugnets Isstadion och matchen, matchen hela bandysverige talar om :-). Vi fick en drömstart. Roffe gör direkt två hörnmål och efter åtta minuter leder vi med 2-0! Det känns lugnt och Faluns reducering i den 15 minuten känns mer som ett tröstmål och hemmaspelarna hinner knappt fira målet förrän "Löken" dunkar in 3-1.

I detta läget börjar jag tro på en ny bandylektion typ den som Tjust Bandy fick!!

Men hemmalaget ger sig inte, dom kravlar sig ur isvaken och både reducerar och kvitterar. 3-3?? Vad hände??

Helt plötsligt känns PG:s 4-3 mål i slutet av halvleken som oerhört viktigt. Och när den andra halvleken kommer igång händer ingenting ... inte förrän matchklockan står på 75 minuter, då gör PG det förlösande 5-3 målet och man kan börja kolla på hur det går i dom andra matcherna :-). Johan Löfstedt gör i den 79:3 minuten sitt andra mål för kvällen och fastställer slutresultatet till 6-3.

Grattis VBK, grattis Dan och grattis alla ni som älskar bandy, nu ser det slutspelsplatsljust ut för la Squadra Amarilla :-)

Kvällens stora överraskning stod Motala för, när man på hemmaplan besegrar Västerås med 5-3. Gripens storseger över Bollnäs tillhör också något som i alla fall jag anser som en sensation, men det resultatet är liksom att Broberg och Vänersborg förlorar bra för oss gula. Det pågår ju en kamp om slutspelsplatser om någon missat det ...

Andra bloggar om: , , ,

6 kommentarer:

  1. Se där ja! Kan berätta en hemlighet, jag hade facit i hand ;-)

    Jag säger som den gamle Australiensaren med bommerangen; Jag kommer tillbaka!

    SvaraRadera
  2. För h-e det är ju jag som sks boomeranga!
    Det är ju jag som ska komma tillbaka.
    Är jag svensk?
    Då vet jag.
    Då vet jag att det är jag som ska komma tillbaka.
    Annars blir det tyst??

    SvaraRadera
  3. En får väl gratulera till slutspelsplatsen då, för den är ju klar nu om jag inte räknat aldeleles på tok.
    Det verkar behövas 22 poäng för en slutspelsplats.

    SvaraRadera
  4. Om du har räknat på det så litar jag på det, för du är ju betydligt bättre på matte än vad jag är, jag har ju min styrka i tippandet :-)

    Då blir det till att möta Hammarby igen då :-)

    SvaraRadera
  5. Förlåt, 24 poäng skall det ju vara.
    Velanda har ju 24.
    Hammarby e väl inte så illa, då får ju även du en möjlighet att njuta på hemmaplan.

    SvaraRadera
  6. 24 ska det va sa matteläraren :-)

    I valet mellan Edsbyn, SAIK, Västerås och Hummerbyn så väljer även undertecknad det senare alt.
    Och.
    Som du så vackert påpekar, då får jag ju se gult på Zinken :-)

    Heja VBK ...

    SvaraRadera