01 juli 2008

Dagens Anka

Har flyt just.
Ankor flyter upp varenda dag.

Nöjesguiden.
Läser den aldrig.
Bläddrar inte ens i den ...
..men ...
..igår.
Nöjesguiden#7
Fanns en artikel.
"Världens bästa svenska debutromaner!"

Där hittade man direkt ankan för dagen.
Unni Drougge.
Hon duckar inte.
Jo förresten.
Det är ju just vad hon gör.
Dagens Duck

"Vilken är den mest överskattade svenska romanen?
- Ondskan av 'Jag' Guillou. En förljugen pojkrumsfantasi där romanhjältens enda mänskliga brist är hans omänskliga och illasinnade omgivning. Skandal att man prackar på oskyldiga skolbarn denna patetiska våldsromatik som exempel på omistlig litteratur. I jämförelse med upphovsmannens övriga produktion kan möjligen Ondskan glänsa, men det är ändå bara att placera kattguld bredvid en gråsten"

Jag har tyvärr inte läst något av henne!
Inte ens "Penetreringen"!!
Lär inte göra det heller ...

Penetreringen?
Hrmf!!
Tänker nog mer på den där om den där bittra :)))

Andra bloggar om: , , , , ,

9 kommentarer:

  1. Jag säger inte att hon har fel för jag har inte läst den (ej hennes heller) men jag har svårt att tänka mig att hennes uttalande helt kan separeras från hennes tidigare dispyt med JG.

    SvaraRadera
  2. Nej, det var även så redaktionen tänkte, därför det där lilla slutet om den där bittra :)
    Har läst Ondskan och zååå dålig är den väl inte :), sen har jag inte läst så mycket mer av av han Guillou!!

    SvaraRadera
  3. Japp, exakt, så vau de ...
    Men jag vill inte ta det ordet i min finkulturella mun hahahahahahhaha.
    Har du flyttat än??

    SvaraRadera
  4. Som sagt. Abrahamsberg är mitt tillhåll.

    SvaraRadera
  5. Nu gör du mig så besviken, jag trodde du var en man med högt flyende planer och så väljer du botten ...
    Men det e klart det finns ju en fördel med Abrahamsberg, det där röda som står i korsningen under den gröna linjens framfart ...

    SvaraRadera
  6. Jo det är en nödvändighet både för för- och bakdel.

    SvaraRadera
  7. Okej då ger jag mig, du har ditt sitthål i A-berg ...

    SvaraRadera