08 augusti 2008

Dagens 080808

Så var äntligen dagen här.
Dagen 080808.
Dagen en hel värld har väntat på.
I flera år faktiskt!
Om några timmar är det dags.
Det en hel värld laddat för ...
Om endast några timmar ...
Dalavallen ...
Djursdala ...
Höstsäsongen ...
Den gröna ...

Vi ska ner till Djursdala och Dalavallen.
Och vi reser dit för att gräva guld.
Ni minns väl 1994?
Jag gör det inte ...
Nåväl.
King i gränspolisen.
Djursdala??
Inte är det oljans förlovade land inte.
Dalavallen??
Har inte den blekaste.
Har plöjt igenom alla nummer av bygdens lokala ...

Inte ett jota om den planens tillstånd.
Spelar roll.
Har man sett en.
Kan man dom alla.
Oftast grön.
Fyra hörn.
Vita linjer som går runt i ett visst mönster.
Lite tyngre nu på hösten.
Vilket passar våra galoscher lite bättre.
Helt klart.
Och.
Som inför ...
Mer behövs inte.
Sa jag 080808.
Ett turnummer.
Ett riktigt grönt turnummer.
Alltså.
Efter denna införanalysen.
Tipset är klart.
Tre poäng ska vara en enkel lårkaka.
Vi vinner med 2-1.

Sa jag det.
Det är fredag.
Fredagen den 8 augusti 2008.
Fredagsmatcher är lika med kvällsmatcher.
Sa jag 19:00.
Den som väntar på nougot ..

Djursdala here we come ...
Hold on we're comin' ...

Andra mindre evenemang idag:
Peking-OS
Go-08

Uppdaterat 8/8:
Visserligen feltippat.
Men vinst blev det.
4-2.
Sa jag serieledare??


Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar