08 augusti 2008

Dagens Dazzålågi

Dagens dass känns lite Peking.
Allt är inte guld som glimmar.
Framsidan ser bra ut!
Men.
Baksidan ... :)

Idag besöker vi han tusenkonstnären Marttis föräldragård.

Enligt välunderättade ...
Det är Martti själv som höjt upp taket??
Ser lite "Vilda västernaktigt" ut ...



Några fina detaljer förhöjer känslan ...



Men förhelvete Martti.
Ett stekbord??


Sa jag Peking?
Sa jag OS.
Sa jag ...


Nämnde jag Nordic Trophy??
HV vann över Jokerit.
Hyvvä, hyvvä!!

Andra bloggar om: , , , , , ,

10 kommentarer:

  1. Snyggt! Hoppas han inte målar om.

    SvaraRadera
  2. Tror jag inte han gör :)
    Inte de närmsta 37 åren iaf!!

    SvaraRadera
  3. 37? Det var ett ovanligt långt fängelsestraff.

    SvaraRadera
  4. Nej, nej, men han har hyrt stekbordet i 37 år och innan dess så händer det med all säkerhet ingenting!

    SvaraRadera
  5. PAH!
    Tillreda gås på ett stekbord i ett nerlagd skithus.
    PAH!

    Jag minns tider.
    Jag minns tider när det fanns restauranger.
    Jag minns tider när det fanns restauranger i den kungliga, med namn som klingade gås.
    Det var tider det.
    Det var innan alla j*la pasta- och sushihus.
    Det var på Valhallavägen det.
    Det var tider det.
    Gås på ett stekbord.
    PAH!

    SvaraRadera
  6. "...som klingade gås"?? Hette den "Gås"?? Inte menar du gässlingen? Den låge väl inte där eller?

    "Gåsen begås gås" vore en fin posttitel. Och svartsoppa därtill.

    Äter smålänningen gås eller är det bara skåningarna?

    SvaraRadera
  7. Nej den hette "Mårten Gås" tror jag!

    Smålännnigar äten icke gås till nubben, smålänningar dricker bara sprit till isterband, fläsk och på östkusten kroppkakor (fy f*n).

    Skåningar äta gås de voro kannibaler!!
    Inte undra på att han Jersild vill stoppa skånskan, tänkte inte på det när han blev en anka!!

    SvaraRadera
  8. Va?! En riktigt god och hemgjord kroppkaka är inte det sämsta!

    P C var knappast p c (p k) när han uttalade dessa sanningsord. Skåningar bör kväsas överlag! Som tur är har vår därstädes boende bekanting - han den popkulturelle förstått att skriva på engelska. När ska de övriga gåsätarna förstå...?

    SvaraRadera
  9. Det märkliga i gåssången är ju att han den där linkdumpande nykvästa skåningen kan skriva på engelska så att hela världen förstår??
    Det fattar inte jag hur det går till??
    Men det är klart spottar man ut svartsoppan går det kanske lättare, vad vet jag.

    Kroppkakor.
    Hrmf.
    Låter som en maträtt för Anna Bola!!

    SvaraRadera