19 oktober 2008

Dagens Byrå

Har du sett filmen Amelie de Montmartre?
Underbar tycker jag.
Underbart underfundig.
Hon är underbar.
Hon som spelar huvudrollen.
Hon Tautou är lysande.
Och söt ...
Och musiken.
Musiken är wunderbaumalainen.
Musiken är halva filmen!!
Yann Tiersens musik är halva filmen!

Nu har jag hittat ett nytt favoritband.
Detektivbyrån.
Ni kanske har hört talas om dom.
Ni kanske är mer uppdaterade?
En annan kan lätt bli lite infjölad :)

Nåväl tillbaka till Detektivbyrån.
Såg ett kort TV-inslag om dom.
Vid min Robert Lind i Kramfors.
Tamefan.
Dom låter som Yann Tiersen!
Wunderbaumalainen.

(Märkte ni det?)
Märkte ni att jag blev avbruten?
Satt på motell Filbyter.
Kafferast und die paus.
Men.
Helt plötsligt.
Skulle bussen avgå ...

Jag ville bara att ni skulle få en provlyssning.

gåsen musik
pelar musik för fan
Detektivbyrån- Nattöppet



Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

4 kommentarer:

  1. Trevligt. Ska lyssna mer på Decktecktivbyrån, genast.

    SvaraRadera
  2. Jag med jag laddade hem dom sex (!!) som fanns ... väl hemma blir det Limewire ...
    Eventuellt får man väl smålandspunga ut oc köpa CD:n :)))

    SvaraRadera
  3. Överraskande bra, faktiskt. "Amelie de Montmartre", suverän film.

    SvaraRadera
  4. Jag bara njuter, har laddat hem alla och har dom nu i den lilla vita ...

    SvaraRadera