14 oktober 2008

Dagens Lill-Babs

Året var 1968.
I huvudrollen.
Åter i bikini.
På resande fot.
Fru Svensson.
Lite märkligt reportage.
Bildmässigt gränsar det åt ett skandal...
Läser man då texten.
En helt annan bild...









Och som av händelse.
Gusselbys egen skivvändare.
Lägger ut en gammal singel.
En musikvideo fylld med bilder av ...

gusselby bio
presenterar
Lill-Babs - Jag vill vara nära dig



Sa jag tack.
Tack till "min hemlige arkivarbetare".
Nöjesvärlden skakar.
Vad blir det härnäst???

Sa jag 70?
Sa jag SR Minnen.

Uppdaterat 18 jan.
Nu finns omslaget i färg ...


Andra bloggar om: , , , , , , ,

13 kommentarer:

  1. Visst var hon fin att titta på?

    SvaraRadera
  2. Absolut.
    För att inte nämna att lyssna på :)
    Great!!

    SvaraRadera
  3. Glada och uppsluppna badbilder. Ser nästan lite tafsiga ut! Och leendet på dansbilden är misstänkt lik ett fylleflin!

    Vilket år är den skivinspelningen från? Tycker inte att jag känner igen den. Men den var ju illustrerad av fina foton från 60-talets början.

    SvaraRadera
  4. Visst är dom, lite skamgrepp både här och där och så och så ..

    Låten är från 1964.

    SvaraRadera
  5. Hon ser ju i alla fall inte ut att tycka illa om skamgreppen!

    SvaraRadera
  6. Fru Svensson verkar aldrig säja nej till några ärligt menade skamgrepp då och då :)))

    SvaraRadera
  7. Vad är ett oärligt menat skamgrepp?

    SvaraRadera
  8. Ett oärligt skamgrepp är ett som inte är ärligt, eller???

    SvaraRadera
  9. Och hur kan man beskriva ett ärligt skamgrepp?

    SvaraRadera
  10. Ett ärligt skamgrepp är det som känns i hela kroppen ... eller???

    SvaraRadera
  11. Jo det kan nog stämma.Fru Svensson har säkert inte något emot att det känns i hela kroppen!

    SvaraRadera
  12. Överens, iaf inte på den tiden då det begav sig som bäst :)

    SvaraRadera
  13. Tror du att det har slutat att bege sig?

    SvaraRadera