21 oktober 2008

Dagens Skylt



Skulle inte förvåna mig.
Skulle inte förvåna mig ett dugg.
Vad skulle inte förvåna mig?
Jag skulle inte bli förvånad ...
.. om jag skyltat med denna skylt förut!

Skulle tro det!
Skulle tro det :)
Skylten gäller dock inte längre.
Han Konsthandlarn har bara glömt att ta ner den!
Men likt skomakaren.
Skomakaren som älskade Yngve Frej.
Skulle han kunna sätta upp en lapp.
Han skulle kunna fästa den med fyra häftstift.

"Mottager Ej Mera Arbete".

Men jag är vid mina sinnes fulla bruk ...
.. när jag skriver detta!
Jag saknar hans kommentarer.
Jag saknar hans underfundiga.
Och jag hoppas att han har några häftstift över ...
Så att han kan fästa fast några nya visdomsord!!

Sa jag det?
Sa jag bandypremiär?
Sa jag Vetlanda BK?
Sa jag konsthandlarn??

Är du svensk?
Då förstår du.
Tystnaden är värst!!

Andra bloggar om: , , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Mars 2008!!!!
    In i norresands betongvägg, tji
    "SPAPs" på huvudet!!!
    3 blanka månader senare vaknar upp
    mitt i sommarhelvetet!
    Bestämde mig likt Slas Gabriel Ask
    att ligga kvar.
    Nu ytterliggare 3 månader senare
    tjäns det mesta betydligt lättare.
    Isparketten ligger inbjudande på
    kullen. Mästarnas mästarlag skall
    snart börja sitt seriespel. Själv
    har jag börjat en helt ny befattning. Farfar o Morfar på
    heltid! Bäva månde barnbarnen!!!
    Konsthanlaren

    SvaraRadera
  2. Far- och morfar spelar roll, spelar en betydande roll, spelar bandyroll!
    Snacka om huvudroll!!

    Härligt att du är tillbaka, lagom till att isen ligger där som ett hett vax på en kulle nära dig ...
    Lagom till att det snart är den 8 november.
    Sa jag bandypremiär.
    Sa du bandypremiär.
    Sa vi att nu ska vi köra skiten ur han Janssons felaktigt gula, han Guldbyns gamla mästare och då behövs vi!
    Då behövs vi supportrar :))

    SvaraRadera