14 oktober 2008

Dagens Munthe

Helt apropå "Dagens Emballage."
Nu när ni fått en hörna, laga så ni får nåt förna.

Nu när jag åter är en stolt ägare till en LP.
Hur sköter man den?
Hur sköter man vinylen!!
Viktigt, viktigt.

Därför beger vi oss till Vänersborg.
Efter en kort introduktion av den legendariske Erik Bergsten.
Mot Vänersborg.
Inte kan dom spela bandy där.
Men grammofoner det kan dom ...
Och sköta vinylen det kan dom!

Carl Munthe och hans grammofoner



Del 2



Andra bloggar om: , , , , , ,

5 kommentarer:

  1. Lektor Munthe var en synnerligen omständig, vinylspelande herre. Det torde dock icke ha varit populärmusik eller andra slagdängor den gode lektorn spisade vid matbordet.

    Undrar vad han hade sagt om en mp3-spelare?

    SvaraRadera
  2. Jaa, på detta nya sås kallade teknikområde är jag synerligen frågande. MP3, ni driver med mig (oss) min herre. Sådana apparater skulle kosta mer än vad länet kan skattelägga våra grannsocknar och län på många år. En utormordenligt dålig framtidtssyn min hare och till vilken nytta. Vi har vinyl, och det borde räcka för den skamliga ungdomen! Josephzon är en besynerliglig man må man säga. Man kan intre vraka ur sig var som helt.

    SvaraRadera
  3. Mp3??
    Vad menar ni med det??
    Men en sak har ni fel i.
    Vare sig Munthe eller Josephzohn vore några omständiga män, båda äro och varo händiga män om, omständigheterna krävfa det!!

    SvaraRadera
  4. En sådan där "Emmpetre" har jag låtit ingenjör Bertilsson tillverka efter mina anvisningar.

    I smäcker mahogny, välpolerad naturligtvis för bästa akustik, med ljudlösa knappar - nästan.

    Till det ett par kraftiga hörlurar, för ljudets skull i jakaranda, på grovt räknat ett par hundra watt då min hörsel inte är vad den har varit.

    Denna "Emmpetre" har jag sålunda fyllt med Warszawa-konserten och andra lättsmälta alster.

    SvaraRadera
  5. Hur stor blev möbeln och hur många lådor fick du plats med för alla extra emmpetreor??
    Hur rengör man en emmpetrea???

    SvaraRadera