18 oktober 2008

Dagens Dazzålågi

Dagens morgonrunda "Nollan runt" ...
Ett nytt fynd!
Ett av metropolens få utedass.
Konstigt att jag missat det :)
Platsen heter Jakobsdal.
Ligger vackert vid Kvarndammen.
Huset var konstnären Ludvig Frids barndomshem.
Låg från början i Skede.
Tillhörde Rösatorp.
Flyttades hit efter han Frids död 1909.

För att nyttja dasset måste man passera en vacker grind.
Men sen är ett öppna spjäll ...
.. nästan i alla fjöl!
Endast ett hänglås skiljer dig från en fullständig njutning!









Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

5 kommentarer:

  1. Hur nosar du dig fram? Du hittar ju all gammal skit, en medial gåva kanske?
    glöm inte fuglerne i fågeldamen baköm Whitalaskolan innan du tar resan hem. Dom vill också stifta bekantskap med konstnärer och inte bara passinerade. Ny nystan datur, men svår ändå bland. på Island heter dator "tölva" det är allt jag vet. Ska kontakta leveranten.

    SvaraRadera
  2. Hur hittar man en tölva från Island? En maskinell gåva kanske!
    Hur hittar man till Fågeldammen?

    Sa jag tyvärr.
    Tyvärr var han Kjell Alsér borta hela helgen!
    Hur hittar man honom hahahahahaha

    SvaraRadera
  3. De som skattar mest svälger ofta,en gråsparv, sa dom gamle? Vi var inte fadda då. Inget betyder ingenting som ett rasat skithus från 1400-tölet. Jag menar så lite? Mindre än Jehovas fritöser, om de nu finns?

    SvaraRadera
  4. ... har ingen frågat vad du sysslar med när du gläntar på dazzdörren. Vad har du för bra svar som inte verkar suspekt... ;-)
    Öhhh, ja Hummm jag vill kolla på dasshålet lite... vill liksom fota av det, jag samlar på dass... :-D

    Jag förstår hela grejjen! Tycker den är underbar!
    Men de tankarna hade jag då jag fotade lite dass i somras... i din anda.

    SvaraRadera
  5. Ett litet bidrag, men ingen skitsak

    http://dassspott.blogspot.com/2008/10/bygdegrden-lunnekullen.html

    SvaraRadera