20 oktober 2008

Dagens Clas


Clas som i Ohlson.
Han har allt.
Tamefan.
Glömde skål.
F'låt Clas ...
Skål Tamefan!

Saken är den.
Skulle ju få en CD av han Alsér.
Kjell Alsér.
Bröderna Volts alla inspelningar.
Men.
Tyvärr.
När jag är i metropolen.
Då har han lämnat den :)))

Sagt och gjort.
Vinylerna är heta.
Heta som vax!!

Det är nu han Clas kommer in bilden.
Han kommer in i bilden och ...
.. jag kommer in i butiken.

Han har den.
Han har den.
Maskinen som fixar allt.
Wash an Go.
Skivan går.
Ut kommer mp3-filer ...
Nu kör vi.
Nu kör vi så det ryker ...



Sa jag det?
Sa jag att jag hittade gamla vinyler.
I garderoben ...
Vinyler som jag köpt och glömt bort.
Vad sägs om en LP med Carli Tornehave!
En LP med enbart ångloksljud :)
"De sista ångloken"
Plus lite andra godbitar.
En del har lik i garderoben.
Jag har vinyl!!

Andra bloggar om: , , , , ,

8 kommentarer:

  1. Inga dålig fynd minsann! Men, när städade du din garderob senast??

    SvaraRadera
  2. Great,
    Jag gör vågen här i Gusselby!
    Rip it up.

    SvaraRadera
  3. gubben:
    Städade?
    Vad hette det sa du??

    prixxen:
    Nu kör vi så det ryker i vinylen!!
    hahahahahahhaha ...

    SvaraRadera
  4. OK skit i det!
    Men du, känner du till "Ostkakans vänner" du som är lite så där lagom knäpp kanske gör det, menar jag...

    SvaraRadera
  5. En vinylsvarv i retrolook... ja vad kan man mer begära.

    SvaraRadera
  6. gubben:
    Absolut den bildades väl i Frödinge för en sisådär 50 år sedan, men sedan har jag hört talas om en ny variant??
    Smulpajens vänner, man firar alltid årsdagen i en smulig garderob ...

    uncle sid:
    Hos oHlson är retro högsta mode just nu!!
    Jag kände mig oerhört hemma i butiken idag ...

    SvaraRadera
  7. Den där Olsson i sjön kan man lita på.
    Väntar med spänning vad du skall hitta på med ångloksljuden ;)

    SvaraRadera
  8. Vår Clas är oss en vänlig Borg, till skillnad mot han från Katrineholm.

    Ångloksljud??
    Vad kan man göra mer än att lyssna och njuta.
    Men det är klart det är ju 19 olika så ...

    SvaraRadera