14 oktober 2008

Dagens Märkliga

Läser i bladet att våran Thörnberg fick sig en tryckare.
Martin Thörnberg fick sig en smäll mot Modo.



En riktig smäll.
I alla fall om man ska tro matchläkaren.
Matchläkaren var säker på sin sak.
Efter att ha frågat Martin hur han mådde??
Ställde han diagnosen hjärnskakning??
Hjärnskakning.
Får man den diagnosen blir man automatiskt avstängd ...
.. i sju dagar
Därför spelade inte Martin mot Rögle i lördags.
Därför spelar han inte i kväll heller.
Hrmf??

Hur mår han då?
Tja inte har han känt av någon hjärnskakning inte ...
Hrmf.

Det fina i kråksången är ju att matchläkaren.
Matchläkaren som ställde diagnosen är Modoit??
Fattar ni??
Här öppnas det dörrar i sargarna.
Dörrar på vid gavel.
Tänk om ...

Nu menar jag inte att man ska ta lätt på skador.
Inte tar jag lätt på hjärnskakningar.
Jag tänker självfallet direkt på Kenny.
Men.
Nog borde regelvärket ses över.
Nog borde det ske en uppdatering på någe vis.
Eller???

Sa jag det?
Sa jag Löfbergs Lila Arena.
"Dommarn" har blåst igång matchen.
Det måste ha gått ett par minuter.
Inget baklängesmål!!??
Vad är det som händer :)))??

Andra bloggar om: , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Dj....Sk..Torsk mot Kaffekärringarna från värmland, bara att bryta ihop och komma igen.
    Men visst saknar man Nr: 10

    SvaraRadera
  2. J*vla kaffehall, men den förlusten tar jag imorgon, det känns som om det är lättare att vara en bra förlorare då :((
    Med nummer tio på isen hade vi vunnit, helt klart, j*vla regelvärk, j*vla modoläkare!

    Ser du detta du skivvändare från Gusselby!
    Hellre bli omplåstrad av en brevbärare på Brahegatan än en hemmaläkare i pengahallen ...

    SvaraRadera