10 november 2008

Dagens Dazzålågi

Det har tagit sin tid.
Väntan har varit svår och lång.
Påminnelser har farit runt på netet!!


"Bokbörsen-order 1448/08/5019, 2008-10-31 06:38:44

Begagnade böcker #14026
STRANDBERG, CHRISTER med flera
En bok om avträden. En bilderbok om utedass.
Tryckt 1984, inbunden, i mycket gott skick, AB Fer
50 kr"

Kan väl inte påstå att jag kommer att rekommendera "Bravur Bok".
Dom har väl inte skött det här med bravur :))

Dessutom.
Jag har redan de flesta dassen :)
Men en bild är en dyrgrip ...
Det berömda 34-dörrars i Lycksele.
34 dörrar och 68 fjöl ...



34 dörrar och 68 fjöl??
Bakom vilka dörrar var det bara ett hål??
Någon??

Andra bloggar om: , , , , , , ,

9 kommentarer:

  1. Nu är gåsen rädd så fjädrarna skakar? Mårtensafton idag. Håll dig innanför hägnet helst.

    SvaraRadera
  2. Med 34 dörrar och 68 hål blir det inte lätt att hitta gåsen!

    SvaraRadera
  3. Men det var det jävligaste!
    Nu kan jag inte sova på hela natten - kommer att ligga och räkna dassdörrar istället :)

    SvaraRadera
  4. Morgondagen!!
    Huvva, huvva!!
    Vet inte om jag lämnar Öfvre imorgon, för mig veterligen firar damerna i päls icke Mårten gås!
    Iaf inte sedan kalkonbolaget öppnade på Humlegårdsgatan :)

    Blir jag tvungen så tar jag fjölutvägen :)

    gubben:
    GÄSS, där kan ströfva omkring i ödemarken och spåna på dina ruggiga historier ...
    För hur du än vrider och vänder på skorstenarnas stockar och rök har dina skethus aldrig mer än en dörr och två fjöl :)))

    SvaraRadera
  5. Varför heter det av träden?

    SvaraRadera
  6. Svar på frågesporten:
    Ett hål på nr 7 och 15. Tre hål på nr 1?
    Nr 1 var vip-båset vill vi minnas? 7:an och 15:an var pluggade. En skitsak, men en ovanlig fråga!

    Var hämtas vinsten? Kan man vi få en sån där gul vbk-mossa?

    SvaraRadera
  7. fråga lund:
    Enkelt det kom till innan vi blev kristna, då man vid graven sa ... "Av träd är du kommen", sen kom Jesus och då blev det "Av jord ..."

    jehova frisörer:
    Tack då kör jag på det när jag modellerar den :)

    Pris.
    Vem utlovade det.
    Jehova??
    Ge dig eller som vi hästskötare brukar säga:
    Ge hova
    Men vill du ha en gul mysse gå in på Vetlanda BK:s sida, och maila till han Svedbom och skriv att du brukar läsa min blogg och älskar Vetlanda BK och om du lägger till att du älskar smålänningar så kanske ...

    SvaraRadera
  8. inget gåsgiro? I enkelhetens anda. Det är dukat nu!

    SvaraRadera
  9. anonymus:
    Jag känner det.
    Det känns som om väggar och tak kommer närmare och ...

    Giro?
    Vi tar det en annan dag ...

    SvaraRadera