20 november 2008

Dagens Enkla

5-0 och "Blood Simple".
Resultatet och filmen ...
Kan inte bli enklare.
Två mästerverk.
På olika banor ...

VeBeKå slog Sirius med hela 5-0 (3-0).
Femnoll och fem olika målskyttar.
Bergwalls var uppvisning :)
Snacka om soloraid!!
”Man tänker inte så mycket i sådana situationer,
man bara kör på och försöker hitta ytor”
Marcus Bergwall om sitt mästerverk

5-0 över Sirius.
Bröderna VeBeKås fjärde raka!!
Enkel briljans ...

Blood Simple.
Bröderna Cohens första.
Absurd.
Absurt bra.
En enkel thriller.
Enkel briljans.
Långsam ...
Grymma kameraklipp.
Minimal dialog ...
Man anar vad som komma skall.
Man anar Fargo.
När man nu vet det :)


5-0 innebär ju också nästan rätt på bandytipset.
Jag tippade ju 5-5.
Halvt rätt eller :)??

Sa jag det?
Sa jag att det var Jens Andersson som höll nollan.
Skorven satt på sträckbänken.
Jens in mellan stolparna.
Håller nollan.
Världsklass.
Nu har vi landets två bästa burväktare också!!
Enkelt för han Jakobsson ...

Andra bloggar om: , , , , , , ,

4 kommentarer:

  1. Håller med dig om Blood Simple. Såg den när den kom. Var det -82/83 nånting? Mycket film noir över den. Den är fortfarande min Coen-favorit vid sidan av Miller's crossing. Jag säger inte nödvändigtvis att de är de bästa men de är mina favoriter.

    Resten får stå för dig ;)

    SvaraRadera
  2. -85 i Sverige!
    Jag säger detsamma, inget är nödvändigt, och att rangordna dom känns omöjligt och meningslöst ...
    Jag röstar för att jag får börjar jaga boxar :)

    Jag står för resten!!
    Men nu sätter jag mig!!

    SvaraRadera
  3. Tack för segern över Sirius som gjorde att min fyrling gick in. Men sa jag det..? Sa jag att på Hällåsen får ni inga poäng i möre. Tyvärr...Det blir lika poängfattigt som förra nyåret när ni kom dit. Min första bandymatch i slips för övrigt. Dagen till ära. När laget från Åsa-Nisse och Lena Ph:s trakter kom på besök.

    SvaraRadera
  4. hanebo:
    Det låter härligt att vi gula iskrigare kunde ge dig en fyrling ...
    Och liksom apropå?
    Var det inte som så att det poängfattiga du skriver om var just 1-4.
    4-1 från ert håll och 1-4 från vår horizont!!
    Och det blir oerhört svårt, men våran bortastatistik i år känns betydligt bättre än förra året.
    Jag har inte analyserat klart än så jag får be om att återkomma med mina bandytips, bandytips som kan ge dig flera fyrlingar!!

    Sa du slips.
    Slips och nylonskjorta tillsammans med din läckert gula gabardinkostym!!
    Kullen Fans är förvarnade :))

    SvaraRadera