29 november 2008

Dagens KrisXtra (Barrunda)

Så mycket folk...
Det var så mycket folk på galleriet.
Vi var tvungna ...
Vi var några som var tvungna.
Och då menar jag tvungna.
Vi hade inget annat val.
Vi var tvungna att sitta i baren.
Snacka om Krisxtra!!
Under flera timmar satt vi där :)
Och man kan ju inte sitta i en bar utan att ...
Inte ens i Bar National!!
Vi dog inte av törst skulle man kunna säga!
När så timmarna vandrat.
Vandrade jag till en annan bar.
En sportbar på en stor gata på Öfvre.
Djurgården vs. HV71.
Hockey av bästa märke.
Ett märke var i alla fall bra.
Och det var inte hemmalaget.
Nej, nej!!
Djurgården är just nu fullständigt under isen.
Snacka om KrisXtra!!
HVi vann komfortabelt.
Vi liksom HVilade oss till en klar 5-1 seger.

Andra bloggar om: , , , , ,

6 kommentarer:

  1. Hm, det som såg rätt bra ut i början av säsongen... eller ja såg och såg... det har jag ingen aning om... men resultaten då...

    Huvva! Men vem bryr sig om badkarsbandy??

    SvaraRadera
  2. pef:
    Men nu ser det mörkt ut på Kameruns bänk!
    Apropå ser och såg!
    Jag tänkte helt fel idag, jag kunde ju fått se mästarna live, men var hela tiden inställd på att "Jippi" idag visar dom hockey på sportbaren, det är ju Djurgården som lirar :)

    Vem bryr sig?
    Jag bryr mig när det går bra!!

    SvaraRadera
  3. Vem bryr sig?
    Precis, och vice versa.
    ;P

    SvaraRadera
  4. pef:
    "Det är i motgång, som vi supportrar behövs mest, men vem bryr sig."

    Men tänk scenariot??
    Tänk om ...
    Tabellen ljuger ju aldrig och just nu ligger SSK och DIF sist i tabellen!
    Tänk scenariot!
    Inga stockholmslag i Elitserien nästa säsong.
    Huvva, huvva.
    Stockholmalainen!!

    SvaraRadera
  5. Stackars dej "tvungen att sitta i baren" Härligt med en femetta mot DIF, Nu tar vi Rögle med av bara farten =)

    SvaraRadera
  6. Ibland får man jobba för brödfödan, men det jobbiga var ju att jag var tvungen att förflytta mig :)

    SvaraRadera