28 november 2008

Dagens Skakade

Dagens skakade är undertecknad.
Just nu, är jag inte bara rörd.
Jag är skakad.
Jag skakar ...
Orsaken ...

Ofattbart eller hur.
Vilken hyllning.
Vilka rader ...
"Spelet som vi gillar,
då vi slog Boltic, SAIK och Villa.."
"Det var inte illa
vi fick in en tidigt, det var ingen synvilla
men bandybollen försvann i snöyran
så igen står vi i korvkön.
Men nu har bollarna blivit nya
men blåsan pallar inte ölen fyra
så när Vetlanda äntligen i krysset den lyckades styra
så kom vi springande tillbaks medans hälften var kvar i korvkön."




Och när man glädjegråtit sig igenom "Pippi på bandy"!!
Då slår han till med ett litet bonus!!
"Bandy bandy det gillar Josephzohn
så pass mycket att han inte hittade hem en gång
för bandy bandy
det var det enda i hans sång"
Hur kan han veta detta?
Vem förser honom med fakta :)??
Huvva, huvva.
Wunderbaumalainen.
Wunderbandybanaalaininen.
Klaswunderlich!!

Sa jag det?
Sa jag att det är sådana här dagar som jag kan ta en förlust.
Inte för att jag tror att vi förlorar ikväll?
Icke, sa Nicke Bergström.
Jag tror stenhårt på mitt tips ikväll.
Ikväll slår jag till med ett rätt tips.
Tar vi bara av oss skridskoskydden så ...
slutar det 5-5 ...

Självklart.
Det förstår ju alla.
Självklart kommer dessa lyriska strofer.
Dessa från Woodland skapade rader ...
.. att förgylla ett bandylexikon.
Ett bandylexikon som alltid är nära dig!
Du vän av sporternas sport!!

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

  1. Gåsa på nu gammalgåsen så får vi se vad som händer! För det är väl du som bestämmer?

    SvaraRadera
  2. Rätt åt dig!
    :)

    SvaraRadera
  3. gubben:
    Alltid rätt åt mig, som man bygger dass får man ligga!

    Men se upp du glade skrönare, det kanske visar sig att ättlingar till dina huvudroller dyker upp som bandyspelare!!
    Bandyspelare av rang och då hamnar dom i BAOB!!

    SvaraRadera