16 november 2008

Dagens Bandytips

Läser in mig på dagens fulla!
Ännu en full bandyomgång.
Det gula trefaldiga möter Vänersborg.
I Vänersborg.
På Isstadion.
En uppgift som heter bandyduga!
Minns förra året ... 2-7.
Chocken sitter i fortfarande .)
Innan jag levererar ...
För att chocken ska dämpas.
Några filmbilder från i fredags.
Några härliga uppladdningssekvenser ...

gåsen bio
visar
Vetlanda - Bollnäs - The Best of ...


link to hq

Tillbaka till dagens uppgift.
Vänersborg på bortais.
Brukar vara tufft och grinigt.
Och.
Men.
Kanske.
Precis som förra året.
Vi är det bättre bandylaget.
Vi har en bättre trupp.
Vi ska vinna.
Men ...
Jag tippar ...
Jag tippar ...
Jag tippar ...
Jag tippar att matchen slutar 5-5!!

Så här ser dagens fulla ut.
Tre matcher börjar 13:15.
Resten, inkluderat toppmatchen i Vänersborg, börjar 17:00.

13:15 Sirius - Villa BK 6-4
13:15 Västerås - Motala 8-1
13:15 Örebro - IFK Kungälv 6-5
17:00 Bollnäs - Hammarby 3-7
17:00 Broberg - Edsbyns 1-6
17:00 Sandvikens - Gripen 7-2
17:00 IFK Vänersborg - Vetlanda BK 5-5

Sa jag det?
Sa jag att Skorven är uttagen i landslaget.
Vi fortsätter att leverara landslagsmålvakter.
Sundelius, Bergwall och nu Jonas Persson!!
Även han Lagerbäck vill ha Skorven som landslagsmålvakt.



Söderman.
Han fortsätter också att leverera ...

För övrigt blev det ingen premiärmatch för Bänken.
Otterbäckens is var borta??
Tranås däremot.
Dom spelade.
Hemma på Bredstorp där var det is.
Men dom önskar nog också att isen hade smält!
2-2 mot Köping gläder nog inte han tränare Johansson.
Köping ska man slå.

I "Ettan" vann Målilla smålandsderbyt över Skirö.
Nävelsjö förlorade på Kopparvallen med 7-4
Så är det bara!!

För övrigt borde även han Edlund fått chansen i landslaget.
Så är det bara!!

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

4 kommentarer:

  1. Till slut borde tipset 5-5 gå men det kan ta lång tid!! 3-5 är mera troligt!

    SvaraRadera
  2. Till slut :).
    Hoppas ditt går in även om det kostar mig en tia :)

    SvaraRadera
  3. 1-6??
    Hur fan tippar du människa?

    SvaraRadera
  4. jansson:
    Efter 3-2 mot Gripen var jag helt övertygad om att ni skulle slå dom på hemmaplan, men efter 3-4 mot Kungälv ändrade jag mig :)

    SvaraRadera