28 november 2008

Dagens Åsa-Nisse

Markaryd?
Lokasjön?
Hört talas om??
Men så är det med han på Åsen.
Alla vill utnyttja filmernas filmkändis.
Först Täby ...
Och nu Markaryd.
Men det finns bara en stad värd Åsa-Nisses namn ...
Hört talas om?
Vetlanda.
Bandymetropolen ...


Sa jag det?
Sa jag att vi möter Västerås SK ikväll.
Sa jag 5-5 ...
Spola, spola, spola isen ...

Sa jag det?
Sa jag 1965, 1967, 1968 och 1969.
År då det kom en Åsa-Nissefilm.
Sa jag att jag har dom nu.
Sa jag hur?
Nä!!
Vissa saker berättar man inte :)
Men har dom.
Det har jag ...
Genomsökning pågår.
Återkommer!

Andra bloggar om: , , , , ,

3 kommentarer:

  1. Dax för en liten sensation 3-4!!

    SvaraRadera
  2. Om du inte ska till ABB Arena så får du inte missa Tjustkulle-redaktionens liverapportering i kväll! Daniel Engström är på plats!

    Se länken!

    SvaraRadera
  3. broder:
    Det vore väl på sin plats med en sensation :))

    söderman:
    Låter kanon, jag ska inte dit, kommer att hänga på länklåset :)

    SvaraRadera