08 april 2009

Dagens Början

All början är svår.
Denna dags början är svårast.
Hur ska man börja ...
När man inte ens fattade slutet.

En blytung förlust.
Underläge i matcher med 3-1.
Om det var uppförsbacke inför den fjärde ...

All början var vår.
HVi gjorde nästan allt rätt igår.
I två perioder.
Som Hvi spelade.
Det var HWunderbaumalainen.
Så jävla spännande.
Så jävla bra.
Aldrig har det vart så tyst i en kaffeburk!

I den tredje gick vi under isen.

I sudden var det LiHV mot Rubbets IF ...

Hur laddar man nu.
Hur laddar man inför kvällens match.
Hur laddar man ...
Hur börjar man om?
Hur??

HV71 hade chansen igår.
Vi tog den inte!
Nu tror inte ens undertecknad.
Nu måste det till ett mirakel.
Milla where are you?

Å andra sidan.
Vad firar vi dessa dagar.
Just det.
Vi firar en uppståndelse av rang eller hur va?
Men vad hände innan uppståndelsen?
Just det korset ...
Igår spikades HVi upp på korset.
Idag.
Ikväll ...
Äggande tanke ...
Det är ju fyra som gäller inte tre :)

Slutligen måste jag bara få kommentera en Kanal 5-grej.
Matchens lirare?
Vi tittare får rösta.
Men hur i helvete.
Hur tas dessa tre alternativ ut?
Vem väljer?
Är det nån nere i källaren.
Nån utan tillgång till TV??
Men hallå.
Här har målvakterna i match efter match dominerat.
Både Stefan Liv och Jonas Gustafsson har ...
Finns dom med?
Får man rösta på dom?
Inte en chans.
Behöver jag fortsätta?
Nej det var det jag trodde :))
Vi är överens.
Jag är överens.
Jag är överens med mig själv.
You're never alone when you're schizofrenic ...

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Hoppas det går då som det skall med "uppståndelsen" Heja...

    SvaraRadera
  2. Ja det är en jävla uppförs ...
    Men hoppet.
    Hoppet finns :)

    SvaraRadera