07 april 2009

Dagens "Kärringar"

Huvvaligen vad dom är eniga idag.
Och gnälliga.
Värmlänningarna!!

– Vi har två spelare borta medan HV inte straffats en minut, säger Bill.

– Lee Goren kommer inte att spela i kväll. Tyvärr är det en påföljd av spelet där nere. HV fick inte en minut för det men vi har två spelare som inte kan spela, säger Bull.
J*vla kärringar.

F*n ta mig om dom inte är värre än vad Boltic va.
J*vla kärringar!
Och då ska gudarna veta att jag älskar kärringar ...
.. bara dom är av rätt kön!

Sa jag det?
Sa jag att HVi också har två spelare som kanske missar kvällens final.
Men inte fan skyller vi på läkarkåren för det!!
J*vla kärringar!
Värmlänningar!!
Men det ä la ett arv från han "Ostkakan med e".

"Det var en gång, det var en Oskarsbal
en vinterkväll i stadens festlokal.
Jag stod vid dörrn, jag hade lånat fracken,
den var för lång, för vid, för hög i nacken,
mitt skjortveck, styvt och stärkt och brynt i tvätten,
stack prydligt av mot vita halsrosetten,
en knapp var borta, ena klacken sned,
min själ i olag, mitt humör ur led."
Gustaf Fröding(e)


Uppdaterat 18:46
Laine missar kvällens match
Snuvvalainen, Huvvalainen ...

Andra bloggar om: , , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Ja fy f*n vilka kärringar, i klass med Challe.

    Va é de för märkvärdiga svin som har löpper i pälsa?
    De é la värmlandssvina kan ja tro.

    SvaraRadera
  2. De é la de kan en tro, och en kan hôppes att det blir tess dans mä Karlstatösera!!

    SvaraRadera