05 april 2009

Dagens Chapterman

Den 8 december 1980 ...
Räddaren i nöden, Chapter 27 ...
Filmen om Mark Graham Chapman, Chapter 27.
Chapter 27 - Mordet på John Lennon.
Såg den igår.
Filmen är ett porträtt av en mycket sjuk människa.
Ett stillsamt och otäckt porträtt.

JP Schaeffer regisserade.
Jared Leto i huvudrollen gör klar en femma ..

Många bojkottar filmen.
Finns en officiell "bojkottsida".
Många ifrågasätter om man ytterligare ska ge Chapman uppmärksamhet.
Att filmen gör Mark Graham Chapman till en "bättre människa"!
Jag ser det inte så.
Jag såg inte filmen så.
Jag såg bara den sjuka människan.
Jag såg bara den sjuke Chapman.
Filmen är ingen glorifiering av Chapman!

Schaeffers regi, ett fantastiskt foto och Letos skådespeleri, gör att det blir en ...



Sa jag det?
Sa jag att jag aldrig kommer att glömma den 8 december 1980.
Då på Gran Canaria ...
Vi på Radio Sunwing gjorde en snygg Lennon Tribute Day.

Sa jag det?
Sa jag att enligt min humbla ...
John Lennon är en av de största.
8 december 1980 är/var en tragisk dag ...




Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar