17 april 2010

Dagens Bilhandlare

Skulle du köpa en bil av denne herre??



Det skulle jag!
Helt klart.
Han ser ut som en bilhandlare ska se ut!
Sålde han bara rätt bilmärke så :)
Det jag däremot inte ska göra är att rösta på honom!
HG Wessberg.
Så heter han.
Han är moderat politiker.
Stockholmspolitiker.
Han är den senaste i den långa raden av moderata fuskare.
Den härliga fuskligan ...
"Långa steget Kilo", Borrelia, Kristoffersson, Littorin ...
Listan kan göras hur lång som helst!!
En lista som garanterat slutar uppe i den högsta partitoppen.

Eller som Emil Broberg sammanfattar det.
"Det finns nog fusk i alla partier på ett eller annat sätt samt att man har medlemmar som fuskar. Men moderaterna är nog ett unikum av fuskare. När de hamnade i maktposition så blev de granskade på ett sätt som de inte är vana vid och då har det varit en jäkla massa fusk helt enkelt. Det kanske inte är så konstigt att de fuskar i partiet för de verkar ju fuska en del privat. Har jag inte helt fel minnesbild så ville man ju klämma åt fuskarna från moderat håll i förra valet. Men det var ju andra fuskare."




***

2 kommentarer:

  1. Vi är inte bekanta Wessberg och jag, men är han moderat och fuskare ska han stå i Nybroviken.

    SvaraRadera
  2. Jag fixar betongfundamentet!!

    SvaraRadera