22 april 2010

Dagens Matchtips

Ikväll är det zappning som gäller.
För det heter väl så när man hoppar mellan kanalerna.
Mellan typ Göta och Kinda??
På Femman visas den femte finalen.
Nu snackar vi SM-finalen och hockey.
På Fyran Sport är det Östers IF mot Assyriska.
Nu snackar vi Superettan och fotboll.
Zapp za det och zå vann både HåveBlå och ÖsterRöblå!!
HV71 tar sig hockeykragarna och vinner 4-2.
Öster överraskar alla utom undertecknad och vinner med 2-1.

Sa jag Östers IF.
Läste idag i bladet att vi valde AIK??
Nu snackar vi Svenska cupen i fotboll.
Och jag tror vare sig på Gud eller ödet.
Så inte var det någon lottning med i det spelet inte.
Östers IF valde att äntligen få slå ut AIK ur denna cup.
Tack för termoskaffet!!

Samtidigt valde Vilda Väsby att möta IFK Göteborg.
Svisch sa det.
Precis som en berömd indisk tåglinje ... indien och utigen
Svisch sa det så var två "stockholmslag" utslagna :)!!

Sa jag 19:00?
HåVe-sändningen börjar 19:00
Öster-sändningen börjar redan 18:55??

***

24 kommentarer:

  1. Enkelt, två teve apparater löser det hela.

    SvaraRadera
  2. Enkelt tänkte inte på det sticker direkt till gigantexperten ...
    Å andra sidan det är så mycket reklam och annat strul i bägge dessa kanaler så ...

    SvaraRadera
  3. HV måste ju vinna ikväll eller måste och måste. 3-1!

    SvaraRadera
  4. HuvVa vinner med 2-0. Väsby spelar 0-0. Väster skiter jag i. ;)

    SvaraRadera
  5. tommy:
    Måstet är nästan måste ananars blir det tufft!!

    pef:
    Hoppas du har ett rätt och ett fel ..!!
    Ligger Abrahamsberg i Väster???
    För man skiter ju där man sitter och sitter gör ju du mellan broarna!!

    SvaraRadera
  6. Hoppas du att blåvitt inte ska vinna?? Eller HuVva? När kommer du?

    SvaraRadera
  7. Nej men en cupmatch kan ju inte sluta 0-0??!!
    Så där har vi felet :)!!

    Skrev jag inte det senast??
    Värmen ...

    SvaraRadera
  8. Var det inte du som sa att det var resultatet vid fulltid som räknades?? Undrar om Abrahamsberg har något lag, får kolla upp det.
    Värmen? Hur kul och varmt tror du det är att sitta och vänta med bössan?
    ;)

    SvaraRadera
  9. pef:
    Det var ju hockey det :))
    Abrahamsberg??
    Fjölets IF.

    Du kan sitta där och vänta till slut tröttnar du och då står jag där i dörröppningen ...

    SvaraRadera
  10. Om någon förlorar eller vinner en dålig match ska man inte tappa förståndet och börja svära alldeles för mycket eller för lite!

    *********

    En sexåring och en fyraåring sitter på övervåningen i sovrummet. Sexåringen säger "Vet du, jag tror det är dags för oss att börja svära." Fyraåringen nickar och håller med. Sexåringen fortsätter "När vi går ner och äter frukost tänker jag säga något med helvete och du kan säga något med fan."

    Fyraåringen håller entusiastiskt med. När modern kommer in i köket och frågar sexåringen vad han vill ha till frukost svarar han

    - "Men för helvete morsan, du vet ju att jag vill ha Havrefras och ……. SMACK! Han flyger ut ur stolen, snubblar omkring i köket, ner på golvet, och sedan upp på övervåningen som en raket, gråtandes medan hans mor följer honom och slår honom i rumpan för varje steg han tar. Hans mor låser rummet och skriker

    - "Du kan stanna där tills du har vett nog och jag släpper ut dig igen!"

    Hon går sedan ner igen, tittar strängt på fyraåringen och frågar honom

    - "Nå, vad vill DU ha till frukost då, min unge man?"

    - "Jag vet inte" svarade han "men du kan ge dig fan på att det inte är Havrefras i alla fall!"

    SvaraRadera
  11. Fel, fel .. man ska alltid svära skrika om MITT/MINA lag förlorar, jag skiter i om det är en dålig match bara VI vinner.
    Observera att jag inte nämnde havrefras!!!

    SvaraRadera
  12. Det var nog en bara en tillfällighet, för havrefras gör dig glad och snäll inför matchen!

    SvaraRadera
  13. Tänkte du hade din gamla bull tv kvar ...
    Djurgården leder 1-0 så vi myser ... än så länge.

    SvaraRadera
  14. Dessutom iskaos och blåa linjen och en brommafronning försvunnen enligt expressen. Barbro säger "iinnggeennttiinngg".

    Uppdatering varje halv timma.

    SvaraRadera
  15. ///:
    Bullteven är kvar men boxen räcker bara till en kanal ...
    Men det funkar bra med zappning, goalwire och twitter :))

    kf:
    Brommafronning försvunnen enligt Expressen, Gud va skönt om Expressen kunde ha rätt för en gång skull, men det troliga är att han sitter på fjölet och han dyker bara upp om resultatet i Möbelhallen står sig :))

    Uppdateringarna får du står för :)))

    SvaraRadera
  16. Me snälla nån, jag haver frasat runt i mina stärkta underkjolar på självaste duelleringsplatsen i flera timmar nu, varför kommer ni aldrig???

    SvaraRadera
  17. men asså...herregu...!

    SvaraRadera
  18. bb:
    Vet inte ...

    st:
    Men hörru!!
    Bland det värsta/bästa man upplevt!
    Från Ledins rullgardin till den totala glädjen ..!!

    SvaraRadera
  19. hm...nu blir det spännande

    SvaraRadera
  20. Kan det bli mer spännande :)))

    SvaraRadera
  21. sudden IGEN!! jag tror jag dör

    SvaraRadera
  22. Och det är på riktigt!!
    Det är ingen film, ingen realityserie, detta är på riktigt!
    Ska verkligen Jyrgårn vinna två matcher i Jönköping??
    Kan dom det?
    Får dom det??
    Vill dom det???

    SvaraRadera
  23. Bara man slapp bli inblandad, hela vår historia stinker!

    Har ni kolat inn det senaste på måsevisionen...!

    SvaraRadera
  24. Jag vet så lite om eran historia ;)
    Därför vill och kan jag inte utskriva mig om den stinker ...
    Jag har läst och begrundat och jag är nöjd, mycket nöjd.
    Tycker blandningen är bra, lite hockey och lite Slussen, vad mer kan man begära???

    SvaraRadera