21 april 2010

Dagens Nedsläpp

Spelar roll.
Antingen släpper man pucken eller korna.
Vårnöje som vårnöje :)
Allt händer i Jönköping!!

Gillar man nu inte kosläpp.
Då gillar man kanske när domaren släpper pucken.
Och det gör han ikväll i Möbelhallen.
Dags för hockeyfinal nummer fyra.
HV71 leder med 2-1 i matcher.
Men ikväll är det en helt ny match.
Glömd är den underbara suddensegern i Globen!
Ikväll är det en helt ny match!

Det har ju vart tre oerhört spännande och jämna matcher.
I den förra hemmamatchen skulle HV71 stängt matchen tidigt.
Man ska inte släppa in motståndarna när man får 2-0 efter sex minuter
Man ska inte släppa in motståndarna när man får 3-1 i tredje!
Men det gjorde vi och .. det kunde ha slutat illa!!
Dagens match kommer också at bli tät, tuff och jämn.
Men inte riktigt så jämn som i måndags.
HV71 vinner ikväll med 4-2.
Helt klart ...

Sa jag Jönköping?
Jönköping är inte bara puck- eller kosläpp.
Jönköping är också affischernas stad ...
Gå dit!!

***


***

12 kommentarer:

  1. 3-2 till Kosläppet. Kulorna har svikit mig på senare tid så det är väl kohjärtat som talar. Hur många hjärtan har en ko? Lika många som magar? När kommer du?

    SvaraRadera
  2. Till Kosläppet??
    Är det Jyrgårn du menar då eller, vill bara veta innan matchen börjar så att du inte kommer och felaktigt kräver mig på guldtian, nu när du tippa oanonymt :))!!

    Kor har väl inga hjärtan??
    Det var väl det som hon tant Hardy ringde hem om!!

    När jag kommer, som hon sa flickan i hagen??
    Det blir inte innan du tagit bort siktet, å andra sidan du kanske har siktet lika illa inställt som vissa jyrgårdare hahahahahahaha!!

    SvaraRadera
  3. För långt att gå, affischerna hade jag gärna sett. Kosläpp sker även nedstups.

    SvaraRadera
  4. Kor verkar släppa sig jorden runt???

    SvaraRadera
  5. För jävla dåligt!!
    Sa jag chockad :)!!

    SvaraRadera
  6. Sa jag 3-2? Ja, det gjorde jag visst. ;)

    SvaraRadera
  7. Ja fast det räknas ju när det avgörs i sudden, vi kör efter Svenska spels regler, självklart.
    Men nu får du gå och lägga dig har inte tid med dig måste hänga upp läppen!!!

    SvaraRadera
  8. Gå och bygg ett dass eller så. Lite bandi som plåster på såret?

    SvaraRadera
  9. Dassen är klara hämtas på fredag ...
    Men bandybilden var tung, lika tung som förlusten!!

    SvaraRadera
  10. En äkta bandypåg, det kommer nog fler.

    SvaraRadera
  11. kf:
    Jag tror också det :))

    SvaraRadera