18 april 2010

Dagens Låt



Blåvitt krossade Ellos på Gamla Ullevi.
Äntligen en ny trepoängare.
Välbehövligt efter en makalöst dålig start på säsongen.
Blåvitt vinner med hela 5-1.
Matchens lirare Jakob Johansson med sina två mål!
Blåvitt gör fem mål och detta utan mål av Hysén??
Vi snackar anfallsbredd :)

Visst jag vet.
Detta är den gamla IFK-låten.
Det finns en ny variant.
Men detta är låten vi i klacken sjöng på sjuttiotalet.
Ett tal då vi låg i "tvåan" och år efter år krossade Kalmar!!
Det var tider det.
Och precis som med Slussen!
Varför byta ut succéer??

Sa jag det?
Sa jag måndag?
Imorgon är det måndag.
Då är det dags för den tredje finalmatchen.
Då sjunger vi en helt annan låt.
En helt annan låt ...

goosevisionen
repriserar
HV71



Läser i bladet att han tant Hardy åter ...
Nu anklagar han HV71 för allt möjligt!
Pååkningar, dykningar, filmningar ...
Han som samtidigt vann den mentala matchen ...
Hahahahahahaha
Hahahahahahahaha
Hahahahahahahahaha

***

9 kommentarer:

  1. Nä, dom låtarna brukar jag varken dansa till eller lyssna på. Har jag andra intressen..?

    Söndag på dig :-) (utan en tillstymmelse till gullande)

    SvaraRadera
  2. Svenska mästare blev idag Linköping efter en otrolig vändning. I vad då??

    SvaraRadera
  3. bb:
    Då är det hög tid att ladda hem dom och sätta sig i njutfåtöljen!!

    broder:
    Volleyboll eller???

    SvaraRadera
  4. Heja Hardy friskt humör!

    SvaraRadera
  5. Perfekt tändvätska för vår blåa!!

    SvaraRadera
  6. En gris, en gås, en katt, känns som våran förstalina ...

    SvaraRadera
  7. I så fall, välkommen till djurgården.

    SvaraRadera