15 april 2010

Dagens Stressade

Felpass.
Feltänk.
Stressade.
Ängsliga.
Otakt.
Juniorhockey.
Individuella misstag ...

Så kan HV71 två första perioder sammanfattas.

Jyrgårn leder med 3-1 efter två perioder.
Inte mycket att snacka om.

Sa jag det?
Sa jag att det återstår en period.
Kan allt hända?
Jag tror det.
Det måste det ...

Uppdaterat 22:06
Så näääära det var ...
Så bra det kändes i den tredje.
Det gav mersmak inför nästa :)
Men Jyrgårn vinner med 4-3.
Sa jag rafflande??
Välkomna till Jönköping på lördag!!

***

10 kommentarer:

  1. Han Nesse är med i tipset. Var är han Josephzohn??

    SvaraRadera
  2. hm...
    det är en jäkla fart på mina killar idag

    SvaraRadera
  3. pef:
    Inte lätt å veta om du är Nesse?
    Nästa gång kanske du är Greta??

    Jag?
    Moi?
    Jag hoppades på att ett soffläge, men det var litta svårt .. blev lite för spännande för det :))
    Eller menar du tipset??

    st:
    I två perioder ja, men sen stod ni stilla :)))

    SvaraRadera
  4. nja, inte stilla direkt
    men det var ett jäkla drag i tredje överhuvudtaget!
    kul!!

    SvaraRadera
  5. Nej dom rörde sig en gång, eller rättare skrivet Marcus Nilsson rörde sig en gång (för mycket), men för övrigt var det bara ett vitt lag på banan i den tredje .. 12-2 i skott säger väl allt.
    Sa jag att jag glömt de två första :)))

    SvaraRadera
  6. En annan har ju inte sån där rymd-tv så jag har fått förlita mig till text-tv och SVT:s folk. Enligt han norrlänningen (alltså han som inte är Djurvårdare) så var HV i principip utspelade i de två första och DIF borde haft ledningen med 4 eller 5-1. Tråkigt att fiktiva mål inte gills och att det är liv i målvakten. Nå, det verkar ju lovande det här. Häng läpp och ta inga nya tag. :)

    SvaraRadera
  7. ok ok. visst visst. 2-1 i halvlekar 1-0 i matcher.
    vi hörs på lördag :-()

    SvaraRadera
  8. pef:
    Han är nog helt rätt ute han Rehnberg, det såg oerhört nervöst och juniormässigt ut.
    Ingen vågade hålla i pucken, stressade passningar??
    Kanske var det inramningen, herre min skapare vad rött det var på läktarna, har nog inte varit så rött sen gamle Stalins dagar :)
    Kunde mycket väl ha runnit iväg riktigt illa!!
    Dessutom så fick Jyrgårn ett mål felaktigt bortdömt!!
    Men nu är den matchen glömd!!
    Nu ser vi bara framåt!!

    st:
    Lördag känns som en bra dag att höras av :))

    SvaraRadera
  9. Nä, glöm den aldrig! Som sagt: Häng läpp och ta inga nya tag. :)

    SvaraRadera