25 april 2010

Dagens Hemmapremiär

Långt ifrån de stora arenorna.
Långt ifrån TV4 Sporten.
Långt från Goalwire.
Långt ifrån Radiosporten.
Där ligger den.
Vitalavallen.


Vetlanda FF:s hemmaarena.
Där vi skördat de stora segrarna.
Där är dags för hemmapremiär alldeles strax.
Fyran Västra Elit.
Exakt klockan 16 blåser domaren i pipan.
Sen rullar det på.
Sen blir det klackar hit och nickar dit.
Vi gästas idag av Hovslätts IK.
Ett lag jag inte vet mycket om!
Vet dock att deras anläggning heter Hovet.
Hovet .. känns bekant??
Men nu är det bortaplan som gäller för "Hovet".
Och då blir det svårt.
Då blir det jädrans svårt.
"Rätt och slätt - Hovslätt slår vi lätt!"

Vi kommer idag att inkassera säsongens första trepoängare.
Lätt som en leverbiff!

Årets upplaga känns som en av de bästa någonsin.


Sa jag det?
Sa jag bredare?
Känns som mellanrummet är större i år.
Mellanrummet mellan stolparna alltså ...
Mind the Gap .. men det säger vi inte till spelarna i bortalaget :)!!
Aldrig!!

Uppdaterat 19:00

Vad kunde matchen sluta om inte oavgjort 3-3?
Möter man ett lag från Jönköping så gör man.
Och då blir det lätt att matcherna går till sudden .. :)
Hade Fotbollsförbundet bara bestämt att alla matcher ska avgöras ...
Då hade vi vunnit!!

***

4 kommentarer:

  1. Ja, det gäller att VFF ser upp för Jönköpingslagen är heta nu!!!

    SvaraRadera
  2. Hade matchen gått igår hade jag varit orolig men idag, dagen efter då är jag lugn, mycket lugn, alla runt om Jönköping/Huskvarna är garanterat trötta efter firandet igår :))!!

    SvaraRadera
  3. Tycker jag känner igen han som står som nummer tre från höger....

    SvaraRadera
  4. Klart att du gör det var ju från honom du fick din fotbollsgener .. och hade du inte tagit så många genvägar så :)))

    SvaraRadera