19 april 2010

Dagens Stuprör

Ni minns stupet va?
Stupet precis där Sverige tar slut.
Åtminstone Bandysverige :).
Nu finns det en del.
Dom är inte många.
Dom är kanske bara en.
En som sitter där på andra sidan stupet.
En som sitter där på andra sidan stupet och tror att hon kan se oss!!
Hon sitter där och tror att hon kan se oss!
Att hon likt storebror alltid ser oss :)
Hon ser oss via röret säger hon.
Stupröret??
Men här ser du.
Här ser du slutet på röret.
Stuprörsslutet!!
Se hur vackert det sig böjer för stenarna.
Då fattar du kanske.
Vi avböjer att du ser oss!!
Det du ser.
Det du tror dig se.
Det är något helt annat!!



***

13 kommentarer:

  1. Hahahaha, var inte så styv i den lilla kork du har! Den passar ändå inte i röret. Aldrig hört talas om speglar och reflektorer?
    Böj dig för överheten, jag SER! :-)

    SvaraRadera
  2. Har aldrig haft en tanke på att min kork skulle passa, men det finns ju andra korkar :))
    Speglar och reflektorer hahahahha.
    Inte en chans
    Dessutom så är jag i ständig kontakt med Per i skåpet??
    Och det är hans bror som jobbar stup i ett i detta rör!!
    Han jobbar i det anonyma och har avböjt alla intervjuer!!
    Rör inte min bror, säger Per.
    Varning för kröken!!

    SvaraRadera
  3. Din utläggning gick mig helt förbi - jag läste ordet bandy och genast fick jag väldigt svårt att koncentrera mig, bollen försvann liksom - men fotot var väldigt bra.

    SvaraRadera
  4. Synd för det var en väldigt bra txt!!
    Funderar på om man skulle göra om sverigekartan?
    Lite mer hockeyanpassad!!
    Kanske slutar Sverige vid Vätternstaden??
    Ett bra stup att sluta vid, men å .. andra sidan då skulle man ju liksom såga av grenen man själv sitter på??
    Men bildligt tack!!

    SvaraRadera
  5. Hahahaha!!! Nu kissar jag nästan i brallan :-D

    Men du har väl aldrig varnat för kröken förut så varför böja nu? Fortsätt att skåpsupa med Polare Per du, mig rör det inte i ryggen.
    Mitt rörseende är nämligen väl utvecklat till skillnad mot det ni läser med era kulögon, på det ni har därnere. Ni ser det ni VILL se, jag ser verkligheten. Stupid är jag inte!

    Och akta där, inte såga i grenen! Då har du inga kulor kvar att spå i! :-)

    SvaraRadera
  6. Jag har hur som helst spått i mina kulor och matchen slutar tydligen 4-2. Hemmavinst alltså. Kulorna svek mig förra gången och gör de det igen så blir det kanske själstympning. Jag har hotat dom med det i alla fall. Visst gör det ont när tipsen spricker, som Karin sa.

    SvaraRadera
  7. bb:
    Det är lite rörande och läsa vad du försöker ... hahahaha.
    Verkligheten .. aha då har du röret inställt på Bankeryd och då kan jag med pustande glädje konstatera att du är mer än en halvböj fel :))

    Jag insåg snabbt att ska man såga av grenar ska man såga av andras ...

    pef:
    Hittills, efter en period är vi båda tipsmässigt med.
    Så än är det kuligt lugnt.
    Hockeymässigt är det mer olugnt än kolugnt, spelet böljar och båda lagen spelar mycket bra och det skapas och skapas ...
    Huva, huvva ...

    SvaraRadera
  8. Hör talas om grenrör? Att jag även håller ett vakande öga på köksborden i Bankeryd ska du bara vara glad för. Deras verklighet HETER verklig men är det inte. MIN däremot är det äkta livet, "Livet e stenkul tro på mej jag e tjej"!

    Åsså tycker jag LIKA mycket om dig idag som igår! :-*

    SvaraRadera
  9. st:
    Heja!!

    bb:
    Grenrör??
    Aldrig hört talas om.

    :)))

    SvaraRadera
  10. Nu är tipsen spruckna, men siffror betyder så lite. Tätt som tusan. Lagen spelar nästan för bra eftersom de läser och tar ut varandra. Kostigen är kanske lite mer enahanda i sitt spel känns det som. Bra på det dom gör, åka omkring längs sargen och gröta samt att ha gubbar framför målet. HV snabba och klubbskickliga men har förvånansvärt svårt att få till det i slutskedet. Sen är det förstås två toppmålvakter. Huvva. Hur ska det gå? Jag litar inte helt på mina kulor men tror ändå på hemmaseger. Och det vore ju kul för fortsättningen av serien. :)

    SvaraRadera
  11. Inget är mer kul för resten av serien än att det slutade som det gjorde!!
    Hur det slutade??
    Skål Tamefan.
    Jukka Voutalainen suddade deathen!!
    Om nu någon missade det :)))

    SvaraRadera