03 oktober 2006

... gås BAOB (uppdatering, (Det röda nystanet)

Det röda nystanet ...
Att det är bandybollen.
Det vet ju alla.
Att man spelar bandy med den.
Det vet ju alla.
Men att det numera även är en blogg.
En bandyblogg.
Det röda nystanet
Det visste du inte ...
Eller??
Hörde jag rätt?
Hörde jag ett jubel??
Värmande åkerbrasor och ett härligt bandyjubel!

D
Det röda nystanet,
ett gammalt smeknamn på bandybollen. Förr i tiden, när sporten var ung, var inte bollen gjuten i plast, som den är idag, utan runt den runda korken, satt ett nät av snöre.

Det röda nystanet, är även en nystartad (1/10 2006) bandyblogg. Här handlar det enbart om bandy, världens vackraste sport.

Bandylexikon - BAOB ... bandylexikon.tk/
"BAOB - Det lilla lexikonet, med det stora innehållet"
"BAOB - På nätet sedan oktober 2005"

4 kommentarer:

  1. Härligt, härligt!

    SvaraRadera
  2. Kan någon upplysa "Bänken"
    Samt deras supporterklubb,
    Röda Bollen.
    Det är inte förbjudet att använda
    plastboll nu på 2000 talet.
    Ett tips!

    SvaraRadera
  3. Coolt!
    Fast som fotograf jag gillar hockey bättre... pucken är lättare att följa när den inte är röd, supersnabb o en boll... :P

    SvaraRadera
  4. forza:
    Visst är det bandygôtt att leva.

    konsthandlar'n:
    Va.
    Får man det ?
    Spela med plastboll.
    Nu går det utför med världen :-)

    vhcfan:
    Fotograf?
    Härligt.
    Då räknar jag med många fina bandybilder i vinter.
    Och det är klart att du får tycka bättre om pucken än bollen.
    Vi lever ju i en fri värld.
    Jag tycker ju bättre om Pucko än om O'boy!

    SvaraRadera