08 oktober 2006

Konst kan va fantastiskt

Om några dagar kommer den.
Produkten ...
För att den.
Produkten,
Ska få plats.
Var jag tvungen att ommöblera lite.
Ett gammal arbetsbord i "ateljén" svartmålades.
Här ska produkten stå.
Men.
Detta var inte det enda som hände!
Har nu han josephzohn ...
..köpt en hel målarburk med svart färg.
Då.
Då måste det målas ...
Då ska det målas :-)
Aha.
Soffbordet.
Just det.
Min gamla tanke ...
Göra det till en målning.
En målning av Mondrian.
Sagt och gjort.
"Damerna var villiga".
Det är då jag upptäcker det igen.
Hur fantastisk konst kan vara.
Hur fantastiska konstnärer kan vara.

För när jag höll på som bäst.
Med rutor och kvadrater.
Mondrians rutor, mönster och kvadrater.
Då kändes det inget bra.
Det blev inte så bra som jag hade trott!
Men.
Då återstod det att måla dit den blåa rektangeln.
Och då.
När den väl var på plats.
Den sista lilla blåa rutan.
Då lyfte bordet ...
Då satt den där.
Målningen.
Mondrians mästerverk.
Ofattbart.
Ett mästerverk av Mondrian.
Där varje liten ruta.
Varje liten kvadrat.
Varje rektangel är så betydelsefulla!

9 kommentarer:

  1. Smart. Snyggt.

    SvaraRadera
  2. Snyggt! :D

    SvaraRadera
  3. mina herrar:
    Tack!
    Enkelt, lite maskeringstape och en bra förlaga!
    Och en massa svart färg!

    SvaraRadera
  4. p-e:
    Han är tung, han Mmmm..mondrian

    SvaraRadera
  5. Massa svart färg skall man alltid ha till hands. Men den blå rutan satt den där den skulle. Den är så.. BLÅ.
    Himmelsblå nästan.

    Tavlor har ju ofta en duk. Det behövs alls inte här.
    Och sedan tillkommer ju kaffefläckarna förstås. Men de är ju liksom lingonen på moset.
    Bra jobbat.

    SvaraRadera
  6. Han Baertling skulle passa finfint också...

    SvaraRadera
  7. von jetzt an - der rest aus der Welt! :)

    SvaraRadera
  8. mrdante:
    Svart färg är ett måste!
    Himmelsblå Hmmm
    Kaffefläckar ingår i priset.
    Och täck om det vore bandykaffefläckar.
    Då vore de röda som lingonet an dem mos!
    Tack för kaffet det värmer.

    p-e:
    Baertling en lysande bordsidé.
    Ska du eller jag kontakta IKEA?

    vanja:
    Rest in piece!

    SvaraRadera