13 januari 2008

Dagens Komplott

Allt var en komplott. Alla hade gaddat sig samman. Alla hemmaspelarna på isen var emot oss, avbytarna, reserverna, en före detta bollnässpelare, en före detta släkting , domarna, en före detta domare, han fronning, en skivbolagsdirektör, en domare i en annan match, ismakarna, bollkallarna och burtillverkarna.

För att inte tala om Bandyförbundet, med han Ramsin I i spetsen, Martin Klasch, Radiosporten, Goalwire, Svt/text, Aftonbladets målservice ...

Då är det inte lätt för ett gult bortalag.
J'vla Bollnäs.
J'vla Sävstaås.
J'vla Bandyförbund.
J'vla Allt.

För övrigt har jag anklagats för att som stockholmare egentligen inte veta nåt om det gamla Bandysverige eller bandyliv på landet över huvud taget. Att jag romantiserat några bandymatcher. Att jag praktiskt taget hittat på ett eget Bandysverige som jag påstått mig ha del i. Det finns bara ett svar på detta: Far åt helvete!

Andra bloggar om: , , , ,

14 kommentarer:

  1. Du glömde han Fronning!
    (han var dock emot motståndarna också)

    SvaraRadera
  2. Här glöms inget, du måste läsa nogrannare hahahahha.
    han fronning är väl emot allt?
    och alla?
    alltid!!???

    SvaraRadera
  3. Dom e otäcka de där från Bollnäs
    .......huva

    SvaraRadera
  4. Jag har redan inlett en förhandling med Finland, dom är med viss tvekan intresserade av att ta emot och ta över Hälsingland!!
    Eventuellt får vi betala lite, men det kan jag inte uttala mig mer om här, på grund av att förhandlingar pågår!

    Skulle finnarna backa, kanske Martin Klasch Gruppen kan ta över skiten, men när det gäller MKG vet jag att det krävs mutor och annat!!

    SvaraRadera
  5. ..nej de går nog inte, dom gillar inte Lillbabs å Snoddas.
    De gör inte vi heller men vi har ju inget val ;-))

    SvaraRadera
  6. Nja nu är du nog felinformerad för det är just vad dom gör det, finnarna vill absolut ha Lill-Babs.
    Dom snackar redan om hur underbart det ska bli att få ta över och byta namn på "Klas-Göran" till "Hakka-Pelle".
    När det gäller Snoddas så blir det ju underbart med Göstii "Snoddasii" Mustalainen och hans hit "En blottarii med färjalainen".

    När det gäller han fronning och/eller the Klasch Group så är jag helt övertygad om att dom inser reklamvärdet av både Lill-Babs och Snoddas.

    SvaraRadera
  7. Vilket asbra inlägg. Fan vad jag höll på Vetlanda igår. Hälsing som jag är.

    SvaraRadera
  8. hanebo:
    Låter kanon och det är som jag alltid har sagt man ska inte dra alla häslsingar över samma is eller om det var kam :-)

    SvaraRadera
  9. Du har rätt för en gångs skull, jag läste slarvigt, och vilken placering vi fick - strax efter självaste förbundet! Vi är förövrigt bara emot allt och alla som inte är med oss. Snart har vi köpt upp både Snoddas, Lill-Babs, Stor-Babs och alla ismaskinerna i landet. Hur lätt blir det då att spela bandy tror du? Du ska se att alla bajamajabandyfans sluter upp och börjar inse att man inte ska kaxa upp sig mot MKG. Hela bandy Sverige kommer be på sina ludna knän med hatten i hand: Spola isen! Spola isen, snälle goe MKG...

    SvaraRadera
  10. Mina informativa källor säger att ni numera även äger Jesus och att ni nu med hjälp av alla ismaskiner ska bevisa att han det var is han gick på, det var icke aqua!

    Jag ligger redan på knä för MKG och ber om is ...
    Gör vad ni vill med Hälsingland men låt bandyn vara kvar, jag kan publicera fler foton från den undersköna flygplatsen med namn Bromma, pliis!
    Vad gäller bajamajorna längs arenorna kan vi/ni ta bort dom, vi kan skita hemma innan matcherna, men vi kan inte skita i bandyn!

    SvaraRadera
  11. Jesus!? Nä den fan har Microsoft köpt. Vi får nöja oss med Snoddas tillsvidare.

    Vad gäller isen så har vi lagt besluten om den på den. För nu.
    För säkerhets skull bör du nog fortsätta smörja MKG med Brommabilder.

    För att visa god vilja (var fan kom den ifrån??) så säger vi: Behåll ni era bajamajor. Något kul ska ni väl ha.

    SvaraRadera
  12. Ok om isen får ligga tills vidare, så kommer det och annat oljigt Brommakort ...

    Och tack snälle Klaschen.
    Det känns skönt att veta att vi fortfarande kan skita på bandymatcherna ...
    Nu kan det bli som det alltid har varit, man packar sin bandyportfölj, tar på sin raggsockor kollar lite efter nystanet och skiter i pausen!!
    Härligt.
    Tack!

    SvaraRadera
  13. Du har ju för f--n ingen bandyportfölj, ju! Men ser du till att skaffa en så ska vi överlägga om det där med isen vid nästa möte.

    SvaraRadera
  14. Bandyportfölj?
    Jag behöver ingen, jag går på bandy endast för att få skita i lugn och ro i ombonad bajamaja ...

    SvaraRadera