18 januari 2008

... gås BAOB (Bandybilder vi minns)

Direkt när jag såg det här fotot på han som lever gott och har det gotts blogg (tacka f*n för att han mår bra med ett sånt bandylag) föddes tanken på att detta var något som BAOB saknade.

B
Bandybilder vi minns
, ett noga urval av gamla härliga bandybilder ...
Vem minns inte Nybroviken 1902? På bilden syns bröderna Karl och Sven Ågren, backpar i IFK Uppsala fram till 1909.

En läcker keps, skridskor på fötterna och en klubba. Mer behövdes inte för att spela den vackraste av alla sporter för 100 år sedan.

(Bilden från Arne Argus bok 100 bandyfinaler.
Tipstack till Björn och bloggen "Lev väl & Haet gott")

BAOB - Bandylexikon på nätetBandylexikon - BAOB ... bandylexikon.fizz.nu/

"BAOB - Det lilla lexikonet, med det stora innehållet"

"BAOB - På nätet sedan oktober 2005"


Andra bloggar om: , , , , ,

4 kommentarer:

  1. Käckt!

    Kuriosa.
    Ordverifieringen som jag skulle skriva in nu visar dessa bokstäver:

    g-o-n-o-r-e

    Haha!

    SvaraRadera
  2. Käckt med gonore hahahaha ...

    Har för mig att du la ut en del goa gamla bandyvintagebilder??
    Om jag har fel eller inte hittar dom är ju risken stor att det blir idel ädel vintageadel från ett gult lag från en bandymetropol långt från dig :-)

    SvaraRadera
  3. Jag har lagt ut ett gäng gamla lagbilder tidigare.

    Hämtade från Dibis.

    Och även några lagbilder från Rekordmagasinet förstås.

    SvaraRadera
  4. Dibis var det jag tänkte på inte gonore :-)
    Då söker jag på din blogg ...

    SvaraRadera