16 januari 2008

Dagens Kut

Jag har varit på Gotland många gånger, ibland flera gånger i rad och alltid har jag fått höra att Kutens på Fårö, det borde du se, det borde du besöka, det skulle du gilla. Men alltid har det blivit samma visa, samma gotländska sommarnatt. Jag hamnar på Sudret nere hos han Lindroth på Tellungs och därifrån upp till Fårö är det långt, mycket långt, så Fårö har aldrig fått den stora äran att få trampas av han josephzohns skor och därmed har jag heller inte gjort något besök på Kutens Bensin.



Men.

Alldeles nyss såg jag ett reportage från Fårö i Svt:s reseprogram Packat & klart, som gjorde att jag till sommaren helt enkelt måste ta en runda till "han Bergmans ö" och göra ett besök på den omtalade baren. Egentligen är det inte baren som drar, för det finns ingen öl i hela världen som kan mäta sig med en segeröl på Spitfire :-) (Lö Gripenkross)

Nej det som gjorde att suget kom, var all rost och skräp som fanns på tomten! Rostiga bilar, en gammal kiosk och mycket annat och att det numera tack vare det nyöppnade Slowtrain B&B på granntomten finns möjlighet till övernattning, för jag är helt övertygad om att bland all bråte och skräp finns ett förfallet gammal skithus ...

Andra bloggar om: , , , , ,

4 kommentarer:

  1. Har sett om det där på TV vid något annat tillfälle och tyckt det verkat vara nåt. Någon gång så...

    PEF

    SvaraRadera
  2. Någon gång är alltid grusad ...

    SvaraRadera
  3. Ölen närmar sig!!

    SvaraRadera
  4. Det ser onekligen bra ut :-)
    Onekligen :-)

    SvaraRadera