16 januari 2008

Dagens Nystan

Ta en noga titt på nystanet till höger. Jag vet att det kan vara svårt att se en bandyboll, men det här röda nystanet är unikt. Det här är nystanet som numera innehar rekordet över det snabbaste bandymålet genom tiderna. Det här är bandybollen som han Pelle Fosshaug satte i Villas målbur redan efter 5 sekunder i gårdagens match. Fem sekunder!



För övrigt vanns matchen av han Fosshaugs Tillberga med 7-3. Dags att skriva den nya bandyromanen. "Det tätnar kring strecken".

Förhoppningsvis hann han som lever gott i gökarna närhet ner till spelbutiken, för med det oddset på en Tillbergaseger är det ju inte bara brott som lönar sig ...

Sa jag det?
Sa jag att det är bandy på Kullen ikväll?
Sa jag att vi vinner med 7-3!

7 kommentarer:

  1. Kan det verkligen stämma att det är just det där målet och den där bollen?
    Det ser ju ut att vara en hörna...

    SvaraRadera
  2. Du har rätt jansson ...
    Om det bluffas om så här viktiga saker så undrar man ju hur mycket annat man kan lita på... :-)

    SvaraRadera
  3. jansson/björn:
    Ibland får man bildfuska för att få alla att förstå vilken j*a skön sport bandyn är!
    Men jag kan hålla med att man inte ska lita på det rosa sportbladet :-)

    Men som av en händelse har jag DEN bollen i min bandyportfölj!
    Kanske jag tar en bild på den ???

    SvaraRadera
  4. 5 sek hur ....... kan ett lag släppa in ett mål på 5 sek?

    SvaraRadera
  5. "Hellre en lägenhet i Vetlanda än en Villa i Lidköping", med årets upplaga av Villa på banan kan tydligen allt hända och framför allt om hela laget står vid sidan om och någon svart supporter har limmat fast skydden :-)

    Det finns bara en Pelle Fosshaug och det är Pelle Fosshaug!

    SvaraRadera
  6. Villa men inte kunna?

    SvaraRadera
  7. Hur var det han Magnell sjöng?
    Dom har okänslan och inte rätta Villan .. hahahaha j*a skitlag!

    SvaraRadera