09 augusti 2008

Dagens Referat

Vad har hänt med den officiella gröna sidan?
Jag vet inte.
Har inte en aning.
Inte en susning.

Det var ju höstpremiär.
Om nu någon har missat det :)
Vi åkte till Djursdala.
Vi sprang in på Dalavallen.
Vi vann med 4-2.
Men.
På den gröna sidan.
Där råder stillheten.
Stillhet inför.
Stillhet efteråt.
Dessutom ser sidan ut som ett "rojo".
Har han semester han Lind från Fagersta??

Nåväl vi vann.
Och.
Djursdala SK.
Inte bara gentila på plan.
Även vid sidan om.
Snabbt serverat.
Ett matchreferat.
"Vi åkte på årets andra hemmaförlust. Innan matchen pratade vi om hur viktigt det är att inte släppa in nå´t mål i början på halvlekarna och därför kändes det väl sisådär när de gjorde 0-1 efter 1 min.De satte hård press på vår backlinje från första minuten och skapade en del farligheter första 10, men efter hand jobbade vi oss in i matchen och i 19 minuten fick Patte L läget från vänsterkanten och med en markfräsare kom kvitteringen. Halvlekens sista 25 präglades av mycket tjafs, glidtacklingar och hårt spel,med andra ord ställningskrig. I andra halvlek fick James dra på sig målvaktsdressen, detta efter att Patte G kände av en sträckning.Andra halvlek i övrigt innebar en klar uppryckning av hemmalaget och i 29 minuten kom också ledningsmålet, Matti nickar in Henkes hörna. Nå´n minut senare fälls Patte L av målvaktens utsträckta arm, alla på Dalavallen såg det utom domaren tyvärr. Istället kom 2-2 målet med 8 minuter kvar och tyvärr rasade vi ihop i slutminuterna ännu en gång, 6 min kvar 2-3 och med 3 min kvar 2-4."


Oooops vilken avslutning!
Precis som jag förutspådde.
Tunga höstplaner passar våra galoscher.
Vi står fysiskt väl rustade inför årets höstsäsong.
Som alltid ...

Sa jag det?
Sa jag att jag lagt till Dalavalllen.
Dalavallen tillhör nu mina favoritarenor :)
Dalavallen - Långt från de stora arenorna.
Dalavallen - Långt från fågelboet ...

För övrigt ...
Nu har även FINNS HERE blivit med dass.
FINNS HERE inte bara idrott :)
Ni andra kan gör detsamma.
Koforit ...

Om någon ser han Lind.
På Storgatan.
På Cecils.
I Apoteksparken.
På Maxi.
Nyp honom i armen.
Berätta för honom att vi vann.
Vi vann med 4-2.
Vi leder serien.
Serieledare ...
Smak' på det du Lind!

Andra bloggar om: , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Yeah! Känner igen det där dasset...

    SvaraRadera
  2. F*n vore väl annat hahahaha.
    Kanske hinner du med ett par till innan vintern!!

    SvaraRadera