11 oktober 2008

Dagens Bandybevakning

Läser på nätet att nu blir det mer bandy.
Det blir mer bandy än någonsin.
Det blir mer bandy på TV.
Fler slutspelsmatcher.
Bandyförbundet och Svt har båda skrivit på.
Nytt för i år.
Många matcher sänds i "Ettan" och "Tvåan".
"I och med detta tar vi bandybevakningen till en helt ny nivå, säger Albert Svanberg, sportchef på SVT. Vi ökar trycket under slutspelet med en lång rad helgmatcher i huvudkanalerna (SVT1/SVT2) vilket vi aldrig gjort tidigare. Bandyn blir därmed ytterligare en del i vår stora vintersport-satsning på helgerna i SVT."
Albert Svanberg

Sa jag det?
Sa jag 8 november.
Lördagen den 8 november.
Sa jag bandypremiär??
Huvva, huvva.

Sa jag 21 mars 2009?
Är du svensk.
Då vet du.
Då vet du ...
.. SM-final ...

Sa jag idag?
Idag kl. 14:30.
Kvartsfinal eller inte, det är den gula dagsfrågan!
Sirius måste besegras.
Hörde du det Claesson.
Vi måste vinna idag ... :))
Denna match bevakas av den officiella.



Sa jag bandybevakning???

4 kommentarer:

  1. Behöver jag säga det?
    Är du svensk?
    Är du svensk då vet du.
    Fy faan!!

    PS. bandytystnaden är inte värst.

    SvaraRadera
  2. Jag är svensk.
    Och det värsta är inte bandytystnaden.
    Det värsta är ju att du fortfarande inte ser bollen :))
    Had Povel levat idag hade han gjort en nyinspelning enbart för din "kull".
    Var är bollen, broder??!!
    Var.
    Var.
    Var.
    Var????

    SvaraRadera
  3. Kull, ja. Vi äro många! "we've seen the light but we've ain't seen the båll"


    pef

    SvaraRadera
  4. Ni äro tusenden, ni äro tusenden och jublar gör endast optikerna, dom ser ljuset i den finansiella krisen ...

    SvaraRadera