07 oktober 2008

Dagens Claes-G

Nu märks det att bandysäsongen närmar sig på allvar.
Det spelas träningsmatcher både till höger och vänster.
Träningscuperna avlöser varandra.
Även på förbundets officiella har man vaknat ...
Oraklet Claes-G Bengstsson har levererat säsongens första ...
Härliga historiska återblickar.
Den första handlar om en av bandyns riktigt stora.
"Nicke" Bergström ...


"Det sägs att smålänningar är snåla. Men det gäller definitivt inte bandylegenden Nils "Nicke" Bergström, (1921-2001). "Nicke" var spelaren som bjöd på sig själv på isen. Han hade allt som bandyspelare. Han åkte bra, var teknisk, hade fin speluppfattning, var en suverän skytt och en moralisk klippa i laget..." Läs hela artikel
Sa jag det?
Sa jag att i helgen avgörs Svenska Cupen.
Cupen avgörs i den nya ABB-Arena i Västerås.

Sa jag att bandyns bandylag är med.
Vi har lottats in i grupp D.
Vi möter Kungälv, Sirius och Västerås.
Första matchen spelas på fredag kväll.
Kl. 22:30 ställs vi mot IFK Kungälv.
Är du svensk?
Då förstår du.
Jag återkommer!!
Jag läser in mig på motståndarna :))
Kollar om han Claesson tycker att resultatet är viktigt??


Och återkommer ...

Uppdaterat 08:37
Ser att även han på huvudläktarn känner isen under fötterna!
Han laddar för fulla muggar :)

Andra bloggar om: , , , ,

6 kommentarer:

  1. Absolut!
    Det drar ihop sig!

    SvaraRadera
  2. Jag såg på min nedräkningsanordning att det endast är 31 dagar till det att vi möter Edsbyn!!
    Sa jag Bandypremiär :))))

    SvaraRadera
  3. Ja just det, ja ... Nickepölen, kunde lika gärna vara namnet på SM-gölen :)

    SvaraRadera
  4. Nickepölen vilket vackert namn!!
    Det andas bandy lång väg :)

    SvaraRadera
  5. Redan i morgon blåser det rätt vindar, bandyvindar ....
    Men de var visst väldigt hårda och fula på planen den där vårdagen på gölen.

    SvaraRadera
  6. Så blir det när det är dags för final :)
    Fult, hårt men ärligt!!!

    SvaraRadera