10 oktober 2008

Dagens Goosevision

Det är fredag.
Äntligen.
Igeeen :)

Mosebacke Monarki.
Från början endast i "rundradion".
Runt 1967 blev det TV-program, "Mosevisionen".
Sändes på fredagar.
Vad är det för dag idag??

Direkt från Gosebacke torg och Gosebacke Anarki.
Mosevisonen utan bilder :) - Goosevision

Goosevisionen - Del 5.



Sa jag det?
Sa jag 6 oktober.
Sa jag 1958?
6 oktober 1958.
Ett historiskt datum.
Då skedde den första överföringen från Radio Mosebacke
Sen skedde en överföring i 18 år.
Vid den första överföringen valdes kung och nationalsång.
Den sändes direkt från Södra Teatern vid Mosebacke Torg,



Arbetsnamnet var faktiskt Kungariket Karlaplan.
Utgångspunkten var radions anrika Karlaplansstudio.
Men studion var upptagen.
Man fick flytta till Mosebacke.
Mosebacke Monarki ...
Huvva, huvva, huvva.

Fredag.
Inte bara bandy.
F'låt.
Fredag är bandy.
Bara bandy.
Men.
Bandy ses bäst från Mosebacke Torg :)


Andra bloggar om: , , , ,

4 kommentarer:

  1. Det blir bara bättre och bättre!!

    SvaraRadera
  2. Är du kulturabetare??
    Det måste du vara :))

    SvaraRadera
  3. Apropå bandy....

    Som gammal Ljusdalsbo så har jag bara ett att säga:

    LET'S GO LBK!!!

    SvaraRadera
  4. ronnydengode:
    Egentligen borde jag inte kommentera detta :)
    För som du själv skriver...apropå bandy!
    Och där tar det ju slut.
    För ärligt frågat.
    Är Ljusdal verkligen bandy?
    Är det icke bara en ljus dal??
    Kolla vad BAOB har att säga om detta så färgkombinationsmässigt misslyckade lag hahahahahahaha.
    Och det redaktören för Bandylexikonet skriver om bandy det är dagens bandysanningar det :)))
    Men flickafrabackafall dä ä bandy det!!
    Tack.
    Det är nästan så att jag funderar på att förbättra texten om LBK :)

    SvaraRadera