13 oktober 2008

Dagens Huladio

Allt började med att jag hittade detta skivomslag.
Snyggt, kul och småländskt!
Småländskt??
Jo men visst.
Småländskt från Vetlanda.
Måste det vara.
Måste vara Vetländskt!!



Kim Novak badade aldrig i Grumlan.
Men Brigitte gjorde det.
Det vet jag.
Med säkerhet.
Dessutom.
Också med säkerhet.
Vetlanda var ju under många år centralort.
Centralort för hela Hula-Hoop-rörelsen!!
Centralort för Hela Hula Hoopen??
Har du glömt det?
Jag minns det.
Jag minns när dom landade.
Helikoptern.
Jag minns när dom lanserade den.
Hula Hoopen.
På torget.
På guldtorget ...
Jag var inte där men man har väl sett filmen??

gåsen bio
repriserar
Vetlanda gås Hula Hula



Här skulle allt tagit slut.
Kanske inte allt.
Men denna Huladio ...
Om det inte hade varit för han brevbäraren från Gusselby
Om inte han just i samma ögonblick laddar upp ...
Georgia Gibbs :)

Gusselby Rockbio
presenterar
Georgia Gibbs - Hula Hoop Song



Georga Gibbs??
Är hon??
Nä den kan väl inte vara??
Ho kan väl inte vara söster te bröderna Gibbs?

När vi då ändå är på ett strålande Hula Hula humör.
Vad sägs om lite Teresa??
Teresas nybryggda Hula Hoop Song??
Inte helt fel va?
Inte helt fel i dessa finanskrisens dagar.
När börserna spelar "Hawaihockey"!

Teresa Brewerthe
F'låt ska vara
Teresa Brewer - The Hula Hoop Song



Sa jag det?
Sa jag att hon Brewers version finns på tuben.
I en "Embbeding disablad version" :)
Vilket är förståeligt.
Det är antagligen helt fel vinyl på svarven!!
Nåväl.
Hula, Hula

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

11 kommentarer:

  1. Åsa-Nisse med hula hoop. Kan det bli bättre? Det beror på vad man vill se...
    På egen risk - Hula oops!

    SvaraRadera
  2. Hula Hula sicken dam man fick se, men jag såg den på egen risk.
    Är hon från Gusselby??

    SvaraRadera
  3. Nej, hon är från grannbyn - Täby. De snodde hula hoopen och gjorde den till sin men inte utan att besudla den först.
    Men vi som läser denna sanningens blogg vet var Hula hoopen startade!

    SvaraRadera
  4. Frågan är om torget i V-a någonsin varit mer "välstädat" än när det fick besök av en av Saabs importerade Alouette II?

    SvaraRadera
  5. prixxeN:
    Från grannbyn, hä inget avstånd va??
    Täby?
    Igeen!
    Men damen från grannbyn hon ska dom bara ge fanken i, hon är eran och bara eran, med eller utan kläder!!

    Det råder ingen som helst tvekan om var den startade, men var slutade den?
    Var slutade den att fungera??
    Var det kanske i Täby, det mesta som kommer dit verkar sluta att fungera :))))

    lazerjeZ:
    Alouette II?
    Vad är det??
    Är det helikoptern, som används i filmen??
    F*n vad man lär sig mycket idag?
    Kunskapen bara flyger omkring, det gäller bara att ta för sig!!

    SvaraRadera
  6. pef:
    Dovas, man blir ju gråtfärdig :).
    Men honom har jag aldrig sett där.
    Men är väl som alla andra han undviker också mig :(...

    SvaraRadera
  7. Va f*n! Jag trodde det var du!!

    ;)

    SvaraRadera
  8. Jag visste att detta skulle komma :)

    SvaraRadera
  9. Tror ni på Åsa-Nisse?

    SvaraRadera
  10. Ja jag gör det, jag tror både på Åsa-Nisse och Hula Hoopen.
    Jag tror även att Åsa-Nisse spelades in i Vetlanda, allt annat är en konspiration...
    Sa jag det?
    Sa jag att Hula Hoopen uppstod i Vetlanda!!

    SvaraRadera