09 oktober 2008

Dagens Potatoe

Medan jag satt och njöt av Kaurismäkis underbara ...
Spelad HV71 ut SC Bern.
Champions Hockey League.

Bern chanslösa.
Bern - En munsbit.
Rubriksättarna har haft en svårare sits :)
Man skulle kunna använda sig av gårdagens filmkunskap.

Bern - "Small Potatoes"

Det bäst från Kinnarps.
Laine gör två.
Teemu Laine.
Voutilainen passar till båda.
Vi snackar finsk afton ...
Nu är dom på gång!
Behövs.
Både mot Modo och Rögle.
Ni minns strecket va???

Sa jag 6-2??
Sa jag finsk afton :)))
Huvva, huvva!!

Andra bloggar om: , , ,

8 kommentarer:

  1. Härligt med finsk afton,Man kanske borde man fira med den finska sommarsoppan??

    SvaraRadera
  2. Någon sa igår kväll att man i Finland kunde köpa Koeskenkorva i "Bag-in Box", 3 liters, kanske det vore nåt att jaga rätt på nu när Laine och Voutilainen börjat hitta varandra och formen!
    Gurka har jag redan :)

    SvaraRadera
  3. Låter som en bra idé, men
    ta´t försiktigt med Gurkan ;-)

    SvaraRadera
  4. Jag brukar följa det klassiska receptet, en skiva gurka per liter ...
    Blev du lugn av det??

    SvaraRadera
  5. Som Sven Jerring alltid utbrast: "Finnar, finnar, finnar!"

    Finlands sak är vår och höst, det bjuds sprattelvatten till tröst. Fest vareviga kväll. Gurka eller soppa, spelar ingen roll, finnen para joppa.

    SvaraRadera
  6. tommy:
    Visserligen är Finalnds sak vår men detta var väl i gröfvsta laget :))

    Har du sett Skuggor i paradiset?
    Snacka om Wunderbaum på finska!!!

    SvaraRadera
  7. Grövsta laget?! Skeptisk:)

    Skuggor såg jag för flera år sedan. Håller med, lysande! Pellonpää och Outinen. Wunderbaumalainen.

    SvaraRadera
  8. tommy:
    Men hallå visst är Finland ett bättre fotbollsland än Japan??

    Wunderbaumalainen, det snor jag det är ju helt enkelt Wunderbaumalainen, eller enkelt och enkelt, det är en konst att förfinska det tyska språket på detta lysande sätt!
    Jag ska tipsa han Horace när jag möter honom i någon smal grändalainen!!

    SvaraRadera