05 oktober 2008

Dagens O'Leary

Igår satt jag där igen.
På "nya" O'Learys.
Nu kan jag bara säga
Nu smakade ölen.
Nu var den värd 54 spänn.
Absolut.
Nu var det ingen skuffelse :)
Barpriserna känns nästan modesta :)
Slår man Djurgårn så ...
Då betalar man gärna 54 kronor per öl!

Gäss.
Vi tog en viktig seger mot Djurgårn.
Viktig hemmaseger.
Psykologiskt viktig.
Bloggologiskt viktig :)

Spelet är lite knackigt.
Osäkert.
Men jämför man med Djurgårn så :))
Vi var det bättre laget.
Men segern satt länge på Kumla.
Nåväl.
Vi vann.
Vi vann med 3-2.
Det var det viktigaste.

Sa jag det?
Boxpläjet i tredje.
Lysande.
Bland det bästa jag sett.
Bragdguldsstämpel.

gåsen bio
repriserar
HåVeBlå gås Bluescreen



Senare samma afton.
Brynäs slår LHC.
Brynäs ett topplag.
Topplag utan Bork??
Skeptisk ...
Hittade en härlig kommentar.
Vad sägs om denna du "Broder-LHC"?
"Brynäs är ett skit gäng som jobbar stenhårt för varandra , tillskillnad mot LHC som är ett gäng överbetalda sk stjärnor . Då går det så här , men det är långt kvar ."


Det sista tar jag på fullaste allvar.
Det är långt kvar :))

Andra bloggar om: , , , , , ,

Sa jag det?
Sa jag kattens lek med ...
Boxpläjet i tredje :))
Kattens lek!!

9 kommentarer:

  1. Håller med Boxplay var outstanding,
    + Dj****t bra stämning i hallen.

    SvaraRadera
  2. Gäss, den var ofattbart ljufvelig, ofattbart.
    Sa jag ofattbart??
    Om inte.
    Den var ofattbart ljuvfelig!!

    Var du där??
    Jag satt i en bar och fick se matchen utan ljud :), ljudet kom från en frusen fotbollsorkester här kallad "Olympia", men ibland räcker det med härligt rörliga bilder till pilsnern :))

    SvaraRadera
  3. Klart att Brynäs är ett topplag! Att heta BIF är ett vinnande konscept

    SvaraRadera
  4. jansson:
    Först fattade jag noll :)
    Men sen gick det upp ett Liljeholmens!!
    Men om huruvida BIF är det samma som topplag råder det väl delade meningar om :)
    Nådens år -83.
    1983 är inte det året då ni i det nästan gula laget nådde er senaste framgång??
    World Cup eller??
    Vi i det riktigt gula nådde framgångar 2008, då vi vann DM för Småland!

    Tittar man sedan på kaffehalvan, när vann dom senast SM-guld??
    1999!!
    Hallå det är ju förra seklet det!
    Vilka är regerande mästare??
    Vilka??
    Just det!
    HVolt71, laget det blixtrar om :)
    Hör gärna av dig om det sker några historiska förändringar hahahahahahaha

    SvaraRadera
  5. Det gula BIF vann Wallviks Cup flera gånger under 90-talet. Klassmässigt var demn cupen någor bättre än Smålands DM!

    SvaraRadera
  6. Vad gäller LHC så kan det lika väl vara mina egna ord efter förra hemma matchen mot Djurgården...

    SvaraRadera
  7. jansson:
    Den största skillnaden mellan Smålands-DM och Wallviks?? Cup är att Smålands-DM är med i det stora Bandylexikonet!!
    Det räcker va?
    Behöver inte mer, eller!!

    broder:
    Och?
    Vad sa (skrev) du då?? :)

    SvaraRadera
  8. Har seriebiljett så det är nästan bara egen begravning som är skäl nog att icke vara där ;)

    Fick ta min öl hemma, smakade bra där oxå

    SvaraRadera
  9. Öl både bygger kroppar och smakar alltid lika gott ...

    SvaraRadera