05 oktober 2008

Dagens Voltare

Dagens Voltare.
Dagens Vältare.
Bloggvältare :)

Bröderna Volt.
Kultbandet från bandymetropolen.
Bröderna Volt.
Jenny, Jenny ...

Han med bullentinerna.
Han med "skivbackarna".
Han har resurser.

I sin fredagsdio.
En outgiven Bröderna Volt!!
Snacka om god gärning.
Han borde få ett kulturpris.
Vetlanda Kulturpris!
Vetlandas kulturnämnd.
Han är härmed nämnd :)

Det enda jag gjort.
Jag snodde musikfilen.
Jag gjorde en "musikvideo" ...

gåsen bio
presenterar
Bröderna Volt - Jenny Jenny



Bröderna Volt - Kultgruppen från Vetlanda ...
Bröderna Volt är kanske mest kända för att ha kompat Owe Thörnqvist och det var också han som döpte om gänget som tidigare hette The Firefly Men. 1965 var dom kompgrupp åt danske Rock-Finn och 1966 kompade dom Emile Ford.

Sa jag TACK!!
RonnyDenGode.
Sa jag det??

Andra bloggar om: , , , , , ,

Sa jag det??
Sa jag TACK!!

4 kommentarer:

  1. Inte så dumma de där Voltarna. Hade inte hört talas om dem innan jag trillade in på din Blogg.

    SvaraRadera
  2. rraggmmunken:
    Inte så konstigt, det är ju några år sedan som de var som störst :)

    Gick ju bra för HV igår, tre viktiga poäng, kanske det är dags att slå ihop två bra påsar??
    Vad sägs om HVolt71, hockeylaget det blixtrar om :)))

    HVolt71 - Hockeylaget utan "Livsfarlig ledning" :))

    SvaraRadera
  3. Tackar så mycket för länkarna. Bara knyck på du, det är ju trots allt marknadsföring. Tänk den dag "branschen" börjar inse hur mycket fildelningen har gett i form av gratis promotion.

    SvaraRadera
  4. ronnydengode:
    Knyck Tack!
    Många länkar blir det :)
    Tänk den dagen ja:)

    SvaraRadera