05 november 2008

Dagens Dazzålågi

"Nu jävlar blir det klassiskt"

Presidenten läser själv ...
Från LP:n "Lån mä tänder".


"På mellanskolan hade vi ett utedass, sa lekkamraten, med flera hål. Ibland blev papperet odrygt. När skitsjukan härjade. Då tog det slut på både Jämtlandstidningen och ÖP. En gång var det väldigt bråttom. I skolan hade jag lärt mig att nöden inte har någon lag. Och jag in i skolsalen och letade. Det enda jag fann var en gammal bibel utan pärmar. Den drog jag fast i väggen. Med en sjutumsspik. När lärarinnan blev varse detta var vi en bra bit in i fjärde moseboken. Men då ska jag säga att det blev hårluggning minsann."


Från LP:n "Lån mä tänder"



Helt apropå.
Som av en händelse.
Gubben söker och finner.



Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar