01 november 2008

Dagens Generalrep

Ska vi förlora ska vi göra det idag.
Generalrepetioner ska gå dåligt!
Går dom dåligt går det bra??!!
Vi möter Villa BK.
Sista matchen innan premiären mot Edsbyn.

VBK vs VBK.
Ale Arena kl. 13:00.

Bandy på Alla helgons dag ...
Huvva, huvva.
Ur led är tiden :)

Sa jag det?
Sa jag att trycket ökar?
Inte bara då att den stora bandydagen närmar sig.
Nej.
Inte bara det??
Trycket ökar även på undertecknad??



.. grymt opartisk??
Jag!!
Moi??

Till lagkapten Einarsson och alla gula träningsspelare.
Från alla oss som minns Landabandybanan.
Som minns 1969.

Britt Damberg sjunger Kärleksland.
Landbandybanan det var Kärlekslandet det.
Där sjöng hon alltid när korven intogs!!
Krumma klubbor, röda nystan och hon Damberg hä bandy hä!!

gåsen bio
presenterar

VBK gås Kärleksland



Snart börjar bandyns Elitserie och ...
.. trefaldiga mästarlaget Vetlanda BK är med ...

Sa jag det?
Sa jag att jag snott låten.
Tack till han med det knaperstekta :)

Är du bandyvän?
Då vet du.
Då vet att våra P19-luar sopade banan med svarta SAIK :)
Efter 4-4 mot ett norskt bonnagäng.
Där resan satt i kropp och själ.
Visade di gule pôjkera var Kamprad ville ha skåpet ...
Nu avgörs det mot Bollnäs ...
Idag kl. 17:00.

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

5 kommentarer:

  1. Tjena Jansson, det är dåligt med dazzålågin just nu, har en del opublicerade godsaker, men ...

    SvaraRadera
  2. Opartisk ???
    Hur skall vi tolka det?
    Uppenbart ett skrivfel eller ...

    SvaraRadera
  3. brodern säger: vi körde förbi bandybanan igår när vi var ute på turné. Julmarknad, mat på värdshus lyse på bandybana och lyse på kyrkogården mm. Förlust för di gule igår kväll läste vi men nu börjar ju snart allvaret

    SvaraRadera
  4. björn:
    Uppenbarat skrivfel, sa Bill
    Uppenbart skrivfel, sa Bull
    Uppenbart ...

    broder:
    Generalrep ska förloras då blir vintern gul!!

    SvaraRadera