07 november 2008

Dagens Lista

Kolla in nedanstående lista ...

Årets kvinnliga idrottare
Emma Johansson, cykel
Charlotte Kalla, längdskidor
Anna Lindberg, simhopp
Annika Sörenstam, golf

Årets manlige idrottare
Rolf-Göran Bengtsson, ridsport
Zlatan Ibrahimovic, fotboll
Robert Karlsson, golf
Gustav Larsson, cykel

Årets lag
Golfamatörlandslaget, damer, (Caroline Hedwall, Anna Nordqvist och Pernilla Lindberg)
Fredrik Lööf och Anders Ekström, starbåt, segling
Tomas Johansson och Simon Aspelin, tennis
4x100 lag, herrar, simning (Petter Stymne, Lars Frölander, Stefan Nystrand, Jonas Persson och Marcus Peihl)

Årets ledare
Nanne Bergstrand, fotboll
Ulrika Knape-Lindberg, simhopp
Pär Mårts, ishockey
Pia Sundhage, fotboll

Årets nykomling

Fabian Brunnström, ishockey
Elina Eggers, simhopp
Emil Jönsson, längdskidor
Sarah Sjöström, simning

Årets prestation

Emma Johansson, cykel
Charlotte Kalla, längdskidor
Susanna Kallur, friidrott
Henrik Zetterberg, ishockey

Årets idrottare med funktionshinder

Johan Andersson, rullstolstennis
Jonas Jacobsson, sportskytte
Anders Olsson, simning
Stefan Olsson och Peter Wikström, rullstolstennis

Svenska idrottsgalan 2009.

Snacka om skuffelse.
Snacka om att det är illa ställt med svensk idrott.
Eller kanske bättre.
Snacka om att det är illa ställt bland dom som nominerar.

Skrattretande.
Svårt att ta på allvar.
För det första.
Inte en bandynominering??
Inte en Vetlanda BK ...
Inte en HV71 ...

Årets idrottsman.
Rolf-Göran Bengtsson??
Men för helvete.
Det är ju hästen som gör jobbet!!
Jag säger bara Patrik Nilsson.
Jag säger bara Johan Davidsson

Årets lag hahahahaha
Simning, segling, golf och tennis??
Tragiska nomineringar!
Årets lag.
Var är HV71?
Svenska mästarna??
Var är Edsbyn??
Fem raka guld.
Räknas inte dom??
Var är Vetlanda BK.
VBK som pressade Edsbyn in i det sista.
VBK som egentligen blev bortdömda ...
Hallå är det nån hemma??
Är det Swedbanken som sitter och nominerar hahahaha

Årets nykomling!
Läs namnen.
Någon som hört talas om??
Var är Viktor Törner??
Vetlanda BK:s backtalang.
Hallå är det nån hemma???


Sa jag bandypremiär.
Sa jag det?
Den smyger igång ikväll.
Världens bästa liga.
Alla kategorier.

Tre matcher.
Hammarby slår ÖSK .. 7-3
Sandviken slår VSK .. 6-4
Villa krossar Bollnäs .. 8-2

Du hinner spela.
Gör det.
Spela och vinn på mina tips.

Sa jag det.
Sa jag att det blir Edsbyn vi får möta i finalen.
Finalparet i mars blir Vetlanda och Edsbyn.
Där blir det en sensationell seger för det trefaldigt gula mästarlaget.
Johan Löfstedt avgör i den 86:e minuten.
Han sätter en hörnretur och det blinkar 4-3 på anslagstavlan.
GÄSS, GÄSS, GÄSS




Andra bloggar om: , , , , , , , ,

10 kommentarer:

  1. Brodern säger. H-Ö 3-3, S-V 3-6, V-B 5-3

    SvaraRadera
  2. Där håller jag med dig! Alltså varför inte Edsbyn är nominerade till Årets Lag. Sinnesjukt

    SvaraRadera
  3. broder:
    Tipsen är antagna.
    Du kan mitt kontonummer.

    jansson:
    Men självklart, det är ju en nationell tragedi ...
    Och då skiter vi ju i miljön!!
    Sinnessjukt är bara förnamnet!!
    Jag tror att det beror han Ramsin I.
    Vi måste byta ordförande!!
    Så är det bara!

    broder:
    Vad??
    Vad testar du.
    Vilken sort??

    SvaraRadera
  4. Fem i rad är det.
    Men åter obegripliga val.
    Edsbyn borde naturligtvis få årets lag och även årets prestation. Jag tänker då på vändningen mot Västerås.
    Sen säger jag bara Ola Johansson.
    Snacka om ledare.
    Nej, skandal hur man glömmer bort denna vår sport.

    Vad gäller siandet om händelserna den 21 mars, så.... får vi väl se, vi har ju samma finaltips. ;-)

    SvaraRadera
  5. Fem i rad, självklart, ändrar jag direkt, satt nog och tänkte på det där spelet :)

    Skandal!!
    Orkar knappt tänka på det!
    År efter år, jag fattar inte att ingen fattar att bandy inte bara är sporternas sport utan även rena rama konsten!!

    Visst är det skönt att drömma :))

    SvaraRadera
  6. Usch, när man ser listan på nomineringarna inser man vilket uselt idrottsår det varit för Sverige. Och det under ett OS-år.

    Jag nominerar Jörgen Persson till årets idrottsprestation. Komma fyra bland en miljard kineser är inte dåligt.
    Nominerar även Staffan Lindeborg till årets sportkommentator för sitt jobb med att göra pingisen mer spännande än vad den egentligen är.

    SvaraRadera
  7. prix53:
    Ju mer man läser listan ju mer är vi överens, det är ju idel ädel okändingar??
    Idel ädel medaljbefriade idrottare!!

    Jörgen Persson håller helt med.
    Snacka om prestation.
    Men det kanske inte är det dom är ute efter.
    Nåväl denna lista gör ju att man slipper kolla själva programmet :))

    SvaraRadera
  8. Testar!! Dvs att inte vara anonym!

    SvaraRadera
  9. Och det funkar.
    Du är inte anonym :))

    SvaraRadera