05 april 2010

Dagens Bakslag

Igår såg jag den sevärda "bakslagsdokumentären".
Kan väl bara säga som så.
Jag kan vet att dom kan vara provocerande ...
Jag kan förstå att det händer.
Men vi vuxna måste stå till svars för våra slag.
Det kan aldrig och får aldrig vara tillåtet att slå barn!
Aldrig!
Låta AGA förbli en fyr ...
Men gör man det .. måste man ta sitt straff.
Domstolarna .. känns som en "hånande instans"!!


Men apropå bakslag.
Detta var vad jag såg när jag gjorde dagens Ledinare.


Snacka om bakslag!
Igår tog jag denna bild på en gård nära mig ...


Jag trodde detta var vinterns sista snöhög ...
Sa jag bakslag??
Är det 1 april idag??

***

12 kommentarer:

  1. J*vla bakslag, Är fortfarande sur för påskaftonens bakslag men i kväll satsar vi på framslag.

    SvaraRadera
  2. Så blev man då påmind om det bakslaget, det som man förträngt och inte hade en tanke på att jämföra med gårdagens och dagens :)...
    Först var jag inne på överkörning, men så kom jag att tänka taktiskt, tipsmässigt alltså, jag ligger lågt, jag invaggar SAIK:arna i säkerhet ...

    SvaraRadera
  3. Slå aldrig. Slå ingen.
    Bara motståndarlagslag.

    Snö? Inte bakom stupet. Vi gottar oss :-)

    SvaraRadera
  4. Motståndarlagen .. den sa dom inget om, men det är ju en annan brottsbalk det :) den har tingsdomarna aldrig hört talas om :)
    Motståndarlagen säger att alla får slå och spöa alla hemmalag i en Craftig arena!!
    Det är t.o.m. enligt §HV71 tillåtet att köra över alla gulsvarta hockeylag!!
    Men aga!
    Hrmf.
    Där går mållinjen!!

    SvaraRadera
  5. Di gulsvarta äro icke överkörningsbara...bara så att du vet :-)

    SvaraRadera
  6. Wir wollen Holmenkollen sehen können bald wieder ...

    SvaraRadera
  7. Vi får sehen, vi får sehen...

    SvaraRadera
  8. Nypas lite kan man väl få??

    SvaraRadera
  9. und hören men rör ej stuprören!!

    SvaraRadera
  10. pef:
    Ett nyp då och då har väl aldrig skadat ..

    SvaraRadera
  11. Akta stupröret, det blir skakningsoskärpa! Men nyp gärna å mycke, tack så mycke!

    SvaraRadera
  12. Stuprör ska röras inte skakas!!!

    SvaraRadera